Gå til innhold

bakstillinga , hvordan?

wartex

Anbefalte innlegg

Hei. skal senke sierran min 40mm bak, hvordan gjør jeg det?

Jeg har senka foran, tok ut diverse og fikk bytta fjører.

bak ser jeg det er et feste i bunn av dempern. kan jeg bare skru av den, så detter bakstilinga ned?

og det med shims? MÅ jeg shimse med 40mm senking, jeg mener at den var ganske sigen med orginal fjører, så jeg trur ikke den senkes så mye som 40mm , hvordan vet jeg at jeg må shimse?

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsn demper i bånn. løs ut klips på bremserør å sørg for at du ikke strekker bremserør/slange for mye. så skal du få fjøra ut. å motsatt når du får inn nye fjøra.

shims ser du vel om du trenger når den er senket. hjula står litt kalvbent..

1990 Ford sierra Xr4i 2,9i 12v - pioneer all around.!

http://Www.Quickshine.no bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsn demper i bånn. løs ut klips på bremserør å sørg for at du ikke strekker bremserør/slange for mye. så skal du få fjøra ut. å motsatt når du får inn nye fjøra.

shims ser du vel om du trenger når den er senket. hjula står litt kalvbent..

takk, men jeg prøvde det, men jeg trur driv akselen holdt igjen så jeg ikke fikk den ut,.. lurer på om jeg må av med driv aksel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, men jeg prøvde det, men jeg trur driv akselen holdt igjen så jeg ikke fikk den ut,.. lurer på om jeg må av med driv aksel..

Det er litt operasjon å ta av fjærene bak. Du må ab med drivakselen for å komme til. Men det er ikkje verre enn at du får det til med litt innsats. Ta litt tid og prøv å ikkje knekke noen av boltene(det gjorde eg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt operasjon å ta av fjærene bak. Du må ab med drivakselen for å komme til. Men det er ikkje verre enn at du får det til med litt innsats. Ta litt tid og prøv å ikkje knekke noen av boltene(det gjorde eg)

noen som kan fortelle meg åssen jeg får av driv akselen i litt detaljer??

jeg holder på å bli grønn her jeg skrur.. får ikke inn senkefjørene uten å ha av den.. jeg måtte kappe vekk halve orginal fjøra for å få de ut..

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan fortelle meg åssen jeg får av driv akselen i litt detaljer??

jeg holder på å bli grønn her jeg skrur.. får ikke inn senkefjørene uten å ha av den.. jeg måtte kappe vekk halve orginal fjøra for å få de ut..

takker for svar

Ghorde dette isted... Ta av trommelen, der ser du at det er to hull i navet på drivakselen. bruk desse to hulla til å få av de fire 13mm skruene som sitter inne bak navet.

Da går drivakselen ut...

Men vil regne med at du også vil måtte skru av de tre skruene som fester den nedre fjærarmen slik at du får bedre plass til å tre inn fjæra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghorde dette isted... Ta av trommelen, der ser du at det er to hull i navet på drivakselen. bruk desse to hulla til å få av de fire 13mm skruene som sitter inne bak navet.

Da går drivakselen ut...

Men vil regne med at du også vil måtte skru av de tre skruene som fester den nedre fjærarmen slik at du får bedre plass til å tre inn fjæra..

tusen takk for svar.. ut å prøve det nå!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider