Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet

Mordach

Anbefalte innlegg

Her kommer litt duggfriske bilder fra Damsgård - kom nettopp inn fra en liten fotoshoot. Nok ord - her får bildene og Vectra'n tale for seg selv. ;)

Stemningsbilder

stemning1tx4.jpg

stemning2uw3.jpg

stemning4jd6.jpg

stemning3gp4.jpg

stemning5fi4.jpg

stemning6dy8.jpg

That's my baby! :tannløs:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Sæther Racing:

Takk for gode ord! Forstår deg godt når du sier at du tvilte i begynnelsen! I utgangspunktet var jo dette kun et lavbudsjetts oppfreshingsprosjekt, men det har nå tatt litt av, til min egen og andres fornøyelse. Har en del planer for bilen videre, lager en post her om det iløpet av dagen. Glad for at du har lagt din elsk på prosjektet mitt... ;)

@ Maxboost:

Hehe. Mer senk blir det nok ikke med det første - har allerede problemer med å komme meg inn og ut av garasjen uten å rive av hele eksosanlegget! Dessuten syns jeg selv at det ser bedre ut når avstanden mellom dekk og hjulbue er jevn rundt hele, istedenfor at dekkene prøver å gjemme seg under hjulbuene. Men, har lyst på nye coilovers en gang i fremtiden - så da får vi se... :thumb

@ KadettC16v:

Takk! Ja, bor i Bergen - bildene er tatt rett utenfor kåken min på Damsgård. Er ikke medlem av OMC enda, men har tenkt lenge på å melde meg inn. Om du ikke har sett meg enda så ser du meg nok iløpet av vinteren/våren/sommeren... :D

@ ROLFmk1:

Synd du ikke likte resultatet, selv er jeg kjempefornøyd... Men som med alt annet, her er det Smak&Behag som gjelder. Selv har jeg stor tro på at det ferdige produktet kommer til å se bra ut. :)

@ NIGHTCD:

Har lyst til (i første omgang) å lakkere speil og fangerne svarte, og hjul'buene' bak ryker til uansett iløpet av vinteren. Må nok bredde litt både foran og bak for å få skikkelig plass til felgene, og driver og vurderer å hellakkere bilen når snøen(?) smelter så den er fresh og klar til vårsesongen begynner... :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vise hva planene mine er videre har jeg laget en liten oversikt over hva jeg har tenkt å gjøre med Vectra'n min etterhvert som tiden går. Planen er å ha den ferdig til våren kommer, så den kan rulle fresh og freidig i Bergens gater så snart vinteren har gått i hi.

Ny vending

Som dere sikkert har merket har prosjektet mitt tatt en litt annerledes vending i det siste - fra å være et lavbudsjetts oppfreshingsprosjekt har det gått til en total overhaling av først og fremst utseendet på bilen. Her er den nye prosjektplanen:

Dette kommer snart

- Tilpasse og montere 2000-grill

- Montere svarte frontblinklys og sideblinklys

- Skifte bagasjeluke til en uten rust

- Vinterdekk på 15" felg :shake

- Friske opp stereoanlegget litt

Dette skal gjøres i vinter

- Tette lykteviskerhull og fjerne lakkrust på listen under lykter/grill

- Bredde fremre hjulbuer

- Skifte ut og bredde bakre hjulbuer

- Montere øyelokk

- Skifte drivknuter

- Modifisere fremfangeren

- Lakke frem- og bakfanger svart

- Fikse festet mellom stabstag og høyre bærearm

- Skifte foringer

- Tilpasse, lakkere og montere bakrutesenker

Dette kan bli aktuelt til våren

- Freshe opp og lakkere Borbet felgene

- Montere frontleppe, muligens også sideskjørt og bakleppe

- 'Cleane' fangere o.l.

- Hellakkere bilen i annen farge

- Nye coilovers

- Nytt ratt og pedaler

- Friske opp setetrekk/interiør

- Nye sidespeil

Punktene i det siste avsnittet er avhengig av økonomien min, men jeg skal prøve å gjennomføre så mye som mulig av planene jeg har. Det endelige resultatet blir nok verdt alt slitet og pengene! ;)

Ellers skal jeg forsøke å holde tråden bedre oppdatert med bilder osv. nå som livet mitt har roet seg litt. Følg med på den spennende fortsettelsen i neste episode! :thumb

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med den nye vendingen på prosjektet mitt trenger jeg også et nytt prosjektnavn - jeg har midlertidig omdøpt det fra det første Prosjekt Facelift til Prosjekt Noname.

Hjelp meg å finne et nytt navn til prosjektet mitt - har du gode forslag, PM meg eller post det her! De beste forslagene vil møtes i en avstemningsbattle på "Annet Bilrelatert" forumet, og forslaget som får flest stemmer vil bli det nye navnet på prosjektet mitt. :D

Det nye navnet bør være beskrivende og fengende - målet er et brutalt, men samtidig strøkent og lavmelt utseende på Vectra'n.

Hva syns du 'ny'-prosjektet mitt skal hete?

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjek tråd, og freshe felger :respect: :D de er like breie som allycats'ene var til meg bygg ut me spacer :op: gikk ikke ant å kjøre på de da...hehe..

holder til i Bergen du da? skal kjøre igjennom Bergen med Rocco'n på søndag jeg :)

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til leppe med budsjett; den svarte "lista" du har under den grå delen på fangern din, få tak i en til sånn, snu den opp ned i forhold til hva den skal være å fest den til fangern. prøv deg i paint siden du driver en del der! hhe.

Syns forresten bilen er dritfresh med de fangerne(fargen) bare få de helt svarte så blir det schpaaa lissum..!

stå på me prosjekt noname! hehe.

Vectra Borbet A Edition???

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Sæther Racing:

Hehe.. det blir sånn vettu. Kjært barn har mange navn! Takk for navneforslag - skriver det opp på listen min. :thumb

@ Thyfire:

Takktakk, fint at du liker tråden min! Ja, må ha breie felger vettu... ;) Holder til i Bergen. Du skal til Haugesund på søndag? Hadde jo vært artig å se Rocco'n i Bergens gater... ;) Når er du i Bergen da? Vet du hvor du skal kjøre?

@ Opelmaffian

Hmm.. det kunne vært interessant å se hvordan det hadde sett ut med en sånn custom leppe! Får se om jeg kan Paint-modde noe... ;) Bra at du liker fargene, det gir jo bilen et særpreg å være svart nederst. Når jeg får lakkert fangerne svarte også så tror jeg det blir bra. Gjorde en Paint mod på det, og det så mye bedre ut ihvertfall! Takk for respons! Forslag til prosjektnavn notert..

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Thyfire:

Takktakk, fint at du liker tråden min! Ja, må ha breie felger vettu... ;) Holder til i Bergen. Du skal til Haugesund på søndag? Hadde jo vært artig å se Rocco'n i Bergens gater... ;) Når er du i Bergen da? Vet du hvor du skal kjøre?

Kommer med Hurtigruta på søndagen. Skal være i Bergen til 14.30 den. Men aaaaaaner ikke hvor jeg skal kjøre hen, "igjennom og ut" er eneste jeg veit. Mot haugesund :) Kommer med vinterfelgene da, så bli ikke like kult å kjøre da :tannløs:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med Hurtigruta på søndagen. Skal være i Bergen til 14.30 den. Men aaaaaaner ikke hvor jeg skal kjøre hen, "igjennom og ut" er eneste jeg veit. Mot haugesund :) Kommer med vinterfelgene da, så bli ikke like kult å kjøre da :tannløs:

Du har PM... ;)

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider