Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Hoho.. Lille jenta i ny ukjent by med Roccoen, åssen går det da tro? ;)

 

Skulle ha joinet for en liten roadtrip du da vettu ;)

klarer meg fint jeg :) men alltid kjekt å få litt hjelp av mannfolk også :rolleyes:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer snart

- Tilpasse og montere 2000-grill Høres bra ut

- Montere svarte frontblinklys og sideblinklysHva med å sveise igjen sideblinklys?

- Skifte bagasjeluke til en uten rust Bra

- Vinterdekk på 15" felg :shake Skal den vinterkjøres?

- Friske opp stereoanlegget litt Bra

 

Dette skal gjøres i vinter

- Tette lykteviskerhull og fjerne lakkrust på listen under lykter/grill Støttes

- Bredde fremre hjulbuer Jepp

- Skifte ut og bredde bakre hjulbuer Fungerer!

- Montere øyelokk Finere uten

- Skifte drivknuter Jau

- Modifisere fremfangeren Hvordan?

- Lakke frem- og bakfanger svart Jau

- Fikse festet mellom stabstag og høyre bærearm Viktig!

- Skifte foringer Jippi!

- Tilpasse, lakkere og montere bakrutesenker Nei, dette er harry

 

Dette kan bli aktuelt til våren

- Freshe opp og lakkere Borbet felgene Høres bra ut!

- Montere frontleppe, muligens også sideskjørt og bakleppe Kan bli bra

- 'Cleane' fangere o.l. JA!

- Hellakkere bilen i annen farge Hvorfor ikke originalfarge?

- Nye coilovers Ja, få den lavere

- Nytt ratt og pedaler Kanskje, så lenge det ikke blir glorete

- Friske opp setetrekk/interiør Setetrekk?

- Nye sidespeil Så lenge det ikke er M3

 

Dette er da mine synspunkter. Du har mange bra punkter, men hvorfor ikke hellakkere i samme farge? Hvordan speil snakker vi? Bakrutesenker syns jeg blir ganske dumt, samme med øyelokk. Fangerene burde virkelig cleanes, ja.

 

Bilen begynner faktisk å bli meget bra, IMHO. Den kledde Borbet-felgene bra.

Reset, det er jo flate senterkopper, og det er mer utoverbygde senterkopper. Dersom man bruker de utoverbyggende kan det se mye annerledes ut.

 

Lykke til videre Mordach.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Dynacore:

Slapp av, vi skal nok ta godt vare på henne her i Bergens gater... :thumb

 

@ Thyfire:

Skal se hva jeg klarer å få til... Skal nok sørge for at du finner frem! ;)

 

@ Reset:

Synd du ikke liker felgene, men sånn er det med individuell smak - det noen synes godt om synes andre er boss. Vectra A er en bil med store flater, i mine øyne gjør bl.a. dette Borbet A til et bra valg til denne bilen, nettopp på grunn av felgens leppe og flater.

 

@ eiriksmil:

Tusen takk for flott og konstruktiv tilbakemelding! :) Flott å se synspunktene dine på planene mine. Skal prøve å svare så godt jeg kan...

 

Sveise blinklys? - Kanskje det? Får se hvordan de nye ser ut montert.

 

Vinterkjøres? - Ja, skal nok det... Gidder ikke ta bussen til jobb i vinter, og vil heller bruke penger på å freshe opp Vectra'n til våren enn å kjøpe enda en billigbil jeg kun skal kjøre i vinter.

 

Øyelokk? - Øyelokkene skal nok på for å få det hissige utseendet foran. Tror det kan se fett ut, men blir selvfølgelig demontert igjen hvis det blir stygt.

 

Fremfangermodifisering? - Planen er (utenom leppe) å utvide 'kjeften' i frontfangeren - fjerne rillene i åpningen og utvide til sidene slik at fronten ser bredere og mer aggressiv ut.

 

Bakrutesenker? - En vel montert bakrutesenker i samme farge som bilen kan se fett ut hvis bilen passer til det - selv syns jeg Vectra A har litt for prangende bakrute, og en bakrutesenker kan se bra ut til dette stuket. Som med øyelokkene, den ryker av igjen hvis det ser jævlig ut.

 

Leppe/fanger? - Vectra 2000 bakfanger og sideskjørter gjør bilen litt lavere enn en 'vanlig' Vectra, og er ikke overdrevne heller - man må se to ganger for å legge merke til det. Perfekt til min tanke om lavmelt, men aggressiv look. Sammen med custom leppe eller modifisert Rieger frontleppe kan det heve bilens utseende mange hakk.

 

Ny farge? - Fargen er grei nok den, men OVERALT der man snur seg ser man burgunderrøde biler... Dessuten kunne jeg tenke meg hellakkering i svart for å 'dempe' fremtoningen litt - pluss at svart kan bli perfekt for den looken jeg er på utkikk etter. Det hører med til planen at jeg har lyst til å lakkere senteret på Borbet felgene svart, og polere leppen/kanten... Kan bli kanonfett, og spesielt! :D

 

Ratt+pedaler? - Har lyst på et litt mindre ratt, og noen pedaler som føles bedre ut enn de originale. Har sett på noen OMP pedaler jeg likte, men må skaffe boremaskin for å feste de. Rattet er jo midtpunktet i bilen, og et digg, svart sportsratt hever ofte utseendet innvendig betraktelig.

 

Setetrekk? - For å freshe opp det solblekede og misfargede interiøret mitt så kunne jeg enten tenke meg å få farget det jeg har, trekke det om på nytt eller skifte ut stolene... Ekstra setetrekk er et annet alternativ, men det er mange setetrekk som ser posete og slapt ut - derfor bør det være et som passer bra isåfall.

 

Sidespeil? - Skal jeg ha nye sidespeil blir det ikke M3 speil! Hvis jeg ikke finner noen jeg liker beholder jeg de originale og får de lakket istedet.

 

 

 

Håper du fikk svar på det du lurte på! Nok en gang takk for konstruktiv tilbakemelding - fortsett gjerne med det! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Sæther Racing:

Jepp, tror de øyelokkene jeg skal ha kommer til å sparke rompe i kombinasjon med 2000 grillen. ;)

 

@ Motronic:

Ved en eventuell hellakkering av bilen vil hele bilen bli lakkert svart, men inntil videre kommer nok fangere, grill og lykter til å være svarte. Todelt farge skiller bilen ut fra mengden selv om den kanskje ikke ser 'ny' ut.

 

@ Reset:

Lykterammer... ;)

 

@ Opelmaffian:

Enig med du. Øyelokk blir fett det, og hvis jeg får en grei pris på litt deler fra deg så blir det enda bedre... :D

 

@ Sæther Racing:

:hvaskjera

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott og konstruktiv tilbakemelding! :) Flott å se synspunktene dine på planene mine. Skal prøve å svare så godt jeg kan...

 

Sveise blinklys? - Kanskje det? Får se hvordan de nye ser ut montert.

 

Vinterkjøres? - Ja, skal nok det... Gidder ikke ta bussen til jobb i vinter, og vil heller bruke penger på å freshe opp Vectra'n til våren enn å kjøpe enda en billigbil jeg kun skal kjøre i vinter.

 

Øyelokk? - Øyelokkene skal nok på for å få det hissige utseendet foran. Tror det kan se fett ut, men blir selvfølgelig demontert igjen hvis det blir stygt.

 

Fremfangermodifisering? - Planen er (utenom leppe) å utvide 'kjeften' i frontfangeren - fjerne rillene i åpningen og utvide til sidene slik at fronten ser bredere og mer aggressiv ut.

 

Bakrutesenker? - En vel montert bakrutesenker i samme farge som bilen kan se fett ut hvis bilen passer til det - selv syns jeg Vectra A har litt for prangende bakrute, og en bakrutesenker kan se bra ut til dette stuket. Som med øyelokkene, den ryker av igjen hvis det ser jævlig ut.

 

Leppe/fanger? - Vectra 2000 bakfanger og sideskjørter gjør bilen litt lavere enn en 'vanlig' Vectra, og er ikke overdrevne heller - man må se to ganger for å legge merke til det. Perfekt til min tanke om lavmelt, men aggressiv look. Sammen med custom leppe eller modifisert Rieger frontleppe kan det heve bilens utseende mange hakk.

 

Ny farge? - Fargen er grei nok den, men OVERALT der man snur seg ser man burgunderrøde biler... Dessuten kunne jeg tenke meg hellakkering i svart for å 'dempe' fremtoningen litt - pluss at svart kan bli perfekt for den looken jeg er på utkikk etter. Det hører med til planen at jeg har lyst til å lakkere senteret på Borbet felgene svart, og polere leppen/kanten... Kan bli kanonfett, og spesielt! :D

 

Ratt+pedaler? - Har lyst på et litt mindre ratt, og noen pedaler som føles bedre ut enn de originale. Har sett på noen OMP pedaler jeg likte, men må skaffe boremaskin for å feste de. Rattet er jo midtpunktet i bilen, og et digg, svart sportsratt hever ofte utseendet innvendig betraktelig.

 

Setetrekk? - For å freshe opp det solblekede og misfargede interiøret mitt så kunne jeg enten tenke meg å få farget det jeg har, trekke det om på nytt eller skifte ut stolene... Ekstra setetrekk er et annet alternativ, men det er mange setetrekk som ser posete og slapt ut - derfor bør det være et som passer bra isåfall.

 

Sidespeil? - Skal jeg ha nye sidespeil blir det ikke M3 speil! Hvis jeg ikke finner noen jeg liker beholder jeg de originale og får de lakket istedet.

 

 

 

Håper du fikk svar på det du lurte på! Nok en gang takk for konstruktiv tilbakemelding - fortsett gjerne med det! :thumb

 

Bare hyggelig! :)

Du bruker den som daily driver skjønner jeg. Da er det vanskeligere å få skrudd'n helt ned for å gjøre ting, ettersom man da trenger litt tid.

 

Angående fargen, som er basisen for alle modifikasjoner, må jeg si at jeg ser alt for få biler som er mørkerøde (iallfall her). Selv har jeg tenkt til å lakkere min bil mørkerød, mer burgunder-ish, for å få et eksklusivt og ikke minst, aggressivt preg over den. Jeg har faktisk også lekt med tanken om å lakker felgene sort i senter, noe som ofte blir prikken over i'en når man streber etter den aggressive looken.

 

Det jeg tenkte på angående øyelokk, er at disse skal vel kopiere böser-blick i stilen, og er derfor ikke helt rette? Jeg tror for det første at böser hadde sett mye bedre ut, sveist inn i panseret altså, enn "påklistrede" øyelokk. Dessuten er lyktene såpass tynne originalt at øyelokk kanskje vil se litt rart ut? På en annen side, denne karen her har sveiset inn böser på sin Vectra A, og det ser jo ikke så dumt ut.

 

Ratt er selvfølgelig aldri dumt, så lenge man styrer unna de blå og røde, som er morsomme i fem minutter. Sparco Sport i sort, som du kan se her (Velg Accessori Interni/Volanti/Side 2/Sport, så hold markøren over fargen sort, da vil rattet bli sort), er et rolig og deilig-looking ratt som Gundersen Motorsport fører, som gjør det langt enklere å få tak i.

 

Fremfangermodifiséringen høres ikke dumt ut, men sørg for å skaffe deg en ekstra fanger, slik at du kan prøve deg frem uten og måtte kjøre rundt med den på bilen, voldtatt og stygg.

 

Der jeg nå ikke har kommentert noen punkter syns jeg dette høres veldig bra ut!

Som sagt, bare hyggelig å være til hjelp! :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ eiriksmil:

Har sett litt på bilder av böse blick panserforlenger, og jeg må innrømme at det frister mer og mer... Jeg vurderer å få sveiset på panserforlenger samtidig som jeg får ordnet hjulbuene. Rattet du linket til var streit det, men har funnet et svart jeg liker til en rimelig penge.. ;)

 

Takk for responsen, keep it coming! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute med Dimmu87 fra Bilforumet og tok noen bilder igår.

Har fått satt på Vectra 2000 grill, nye vinterdekk på de gamle 15"erne mine og fikset en skrikende dynamoreim. Takk til Dimmu87 for hjelpen med dynamoen.

 

Location: Vaskehallen på Statoil i Solheimsviken, Bergen

Motiv: Vectra A '91 og Vectra A '95 Facelift

 

Nok prat, et bilde er verdt mer enn tusen ord.

 

vectraduo1ul6.jpg

 

vectraduo2bm9.jpg

 

vectraduo3nq9.jpg

 

vectraduo6sh3.jpg

 

vectraduo4fi1.jpg

 

vectraduo7qq3.jpg

 

vectraduo8il7.jpg

 

Dette er nok ikke det siste du ser til denne duoen... :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår