Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Ville spart meg for bryet med å montere en luftmengde måler da motoren din aldri har hatt en!:D

Hmmm... hva er det runde greien med rød kabel på siden av den gamle luftfilterboksen da?? Kan jo selvfølgelig være lufttemperaturmåler... :wonder:

Men kommer nok ikke til å stresse så mye mer med det. Det eneste jeg vet helt sikkert er at det mest high-tech (og så å si eneste) elektriske jeg har på bilen min er cd-spilleren... :tannløs:

 

Når du begynner du med avskjermingen av varmen da?
Får se når jeg har muligheten til det, og klarer å finne ut hva jeg skal bruke som varmeskjold... Blir vel gjort samtidig som jeg lager luftinntak i frontfangeren. :morph:

 

mordach: ka var det for ledninga du snakka om?

vel, eg har iallefall LMM

Neeeeih, jeg vet sannelig ikke... var litt trøtt igår, og kombinert med et par pils så tenker man mye rart. :???:

Det jeg mente hørtes sannsynlig ut var (med utgangspunkt i min motor) den røde kabelen som går fra den originale luftfilterboksen til baksiden av innsuget. Når jeg tok ut boksen så plugget jeg igjen hullet der kabelen satt med en gummiplugg som fulgte med kittet. ;)

 

dscn2064gu6.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen ligger det ann me lykter og resten av fronten?

Tja, godt spørsmål i grunn! Har ikke gjort noe mer med det ennå, og er egentlig usikker på om det blir frontleppe på meg før vinteren.. er i utgangspunktet ikke så interessert i å måke snø i vinter! :hmmmmmmmmm:

 

Lykter og øyelokk kommer nok når jeg har penger til det, men når det blir er uvisst. Ikke lett å klemme ut penger til alt når man skal betale regninger, lån og nye møbler som f.eks. flatskjermtv. Dessuten er jeg litt i tvil om hvor mye penger jeg vil bruke på bilen når jeg sannsynligvis kommer til å bytte den ut neste høst... :wonder:

 

Men - følg med likevel, har ikke helt gitt opp å ragge videre, så noen endringer og forbedringer kommer likevel! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, godt spørsmål i grunn! Har ikke gjort noe mer med det ennå, og er egentlig usikker på om det blir frontleppe på meg før vinteren.. er i utgangspunktet ikke så interessert i å måke snø i vinter! :hmmmmmmmmm:

 

Lykter og øyelokk kommer nok når jeg har penger til det, men når det blir er uvisst. Ikke lett å klemme ut penger til alt når man skal betale regninger, lån og nye møbler som f.eks. flatskjermtv. Dessuten er jeg litt i tvil om hvor mye penger jeg vil bruke på bilen når jeg sannsynligvis kommer til å bytte den ut neste høst... :wonder:

 

Men - følg med likevel, har ikke helt gitt opp å ragge videre, så noen endringer og forbedringer kommer likevel! :thumb

 

er snakk om prioritering.. eg fann en tv som var kassert og har fått låne ei antenne :D men tv'en er so crappy at eg skjelden bruka den :rolleyes:

nrk-lisens? har eg aldri heirt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om prioritering.. eg fann en tv som var kassert og har fått låne ei antenne :D men tv'en er so crappy at eg skjelden bruka den :rolleyes:

nrk-lisens? har eg aldri heirt om..

Heheh.. joda, sant det. Ser ikke noe særlig tv selv - men må jo ha flatskjerm-tv når PS3 kommer i november! :thumb

 

Og så er det litt det at en digg tv kan jeg ha i mange år, mens alle pengene jeg legger ut på Vectra'n forsvinner så snart jeg bytter den ut... :shake

 

Men: Tror kanskje jeg må nye lykter likevel!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS3 kommer ikke før til mars neste år er jeg redd :(

 

http://gamer.no/nyhet/ps3/europeisk_ps3-lansering_utsatt_til_mars/30906

:hmmmmmmmmm: :puke: :iconsm

samma det da. må jo ha utstyret klarrt før den kommer!

:thumb :hello:

 

 

 

(Hurra for smileys.. man kan få frem et helt budskap uten å skrive et eneste ord!) :respect

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt

Siste nytt er at jeg venter på bakrutesenker og speedometer med turteller, som begge (forhåpentligvis) kommer i posten iløpet av noen dager... Oppdateringer følger så snart de er innomhus. :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentelapp i posten igår på speedoen med turteller, men får nok ikke hentet den før til uken siden jeg skal jobbe overtid hele helgen. Gleder meg! :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..fin diskusjon om luftmenge/massemålere på gang her! Kunnskapen er på topp ser eg..:boxing

 

Den såkalte måleren er bare en vakumklokke som går til "forgasseren din" Som oftest for å åpne et spjeld som igjen åpner for forvarmingen( den slangen fra eksosmanifold) dette er igjen for å hindre ising i forgasseren.

Nå har ikke du en forgasser i ordets rette forstand, men opel kjører et ganske skrøpelig innsprut på de modellene.. Så det er en forgasser men med en el styrt dyse i midt..:assman

 

Nå som du har bygget om til konfilter kan du muligens få litt motorfusk når den fuktige bergensvinteren nærmer seg..:hello:

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har bygget om til konfilter kan du muligens få litt motorfusk når den fuktige bergensvinteren nærmer seg..:hello:

Burde gå greit uten problemer så lenge filteret henter delvis oppvarmet luft fra motorrommet i tillegg til kaldluften fra inntaket slik det gjør nå.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår