Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet

Mordach

Anbefalte innlegg

Veel.. hvis du ser litt etter så står det Vectra 1.8i Så da antok jeg at det var innsprøytning. men da så

Det er innsprøytning. Min C18NE er en 8v OHC injection motor med lusne 66 kw (~90 hk) standard. C18NE er i nær slekt med C20NE, og egner seg godt til f.eks. turbokonvertering på grunn av den lave kompresjonen.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innsprøytning. Min C18NE er en 8v OHC injection motor med lusne 66 kw (~90 hk) standard. C18NE er i nær slekt med C20NE, og egner seg godt til f.eks. turbokonvertering på grunn av den lave kompresjonen.

Jeg skrev jo det! men det er ikke innsprøytning slik som på "nye" biler. Du har ikke en dyse for hver sylinder. Du har sånn monopoint opplegg med en sentrert dyse. Derfor likner det en forgasser..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo det! men det er ikke innsprøytning slik som på "nye" biler. Du har ikke en dyse for hver sylinder. Du har sånn monopoint opplegg med en sentrert dyse. Derfor likner det en forgasser..

Kan du forklare meg hvor denne 'monopoint dysen' er?

dscn2058ns3.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. Nei det går nok greit. Som Dimmu87 sier, det regner ikke SÅ mye i Bergen. :D

Fant forresten ut at motoren min heter C18NZ...

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg skryte på meg for mye her, poenget var vel at du verken har luftmengde eller massemåler..

Det har jeg konstatert for lengst.

Hadde du hatt slik innsprøytning som du mener du har, så hadde du hatt den forvarmingsslangen fra manifolden.(den du har plugget igjen)

Har sett at C18NZ har en litt spesiell løsning på innsprøytningen. Men - mener du jeg burde ha forvarmingsslangen? Jeg har den, men har tatt den vekk. Ser ikke helt behovet for å ha den så lenge motoren går som den skal, og det gjør den. Hvis den begynner å fuske i vinter så skal jeg heller vurdere å knote til en løsning med varmere luft, men jeg gidder ikke ta 'problemet' på forskudd.

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ok, da har vi kommet til enighet...:)

Du kan jo bare se hva som skjer, har bare vært borti det på en golf, og den fusket fælt på tomgang i fuktig vær/kaldt...

Lykke til videre med bilen.....og lyden;)

Hehe, let's agree to agree! :hello:

Som du sier, jeg får se hva som skjer. Tror det skal gå greit, kaldluften filteret tar inn er blandet med den varme luften fra motorrommet siden jeg ikke har laget varmeskjold ennå, så det burde gå greit så lenge det ikke blir ALT for kaldt. Har ikke hatt noe problemer ennå, men har merket at bilen går renere på tomgang og lavt turtall etter jeg bygde induction kit.

Lyden er bedre og, grom nok med 2,5" effektanlegg og åpent filter... :thumb

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider