Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Intro

Jeg har hele tiden i bakhodet tanker om hvordan bilen kan freshes opp for en billig penge. Det er tross alt det prosjektet dreier seg om - billige, små mods som totalt sett frisker opp bilen. Så, var en tur på Biltema her om dagen, og tittet litt rundt da en idé traff meg i hjernebarken da jeg kom over disse... (Den ene er tatt ut av emballasjen)

 

Sykkelstyrehåndtak....?! :wonder:

hndtak1ag2.jpg

 

Nå tenker du sikkert "Hæh?! Hva i alle dager skal han bruke SYKKELhåndtak til? Fyren er spik spenna gærn..." :D

..og det kan du vel forsåvidt ha rett i, men se nå her - se så vi gjør når vi dasker vårt tøy. ...Eller hvordan var det no igjen?

 

Man trekker i tuten og tar av trekket...

hndtak2iv5.jpg

 

...Og tar med seg trekket ned i bilen, og dermed blir...

 

Kjedelig håndbrekk

hndbrekkfrbf8.jpg

 

...med litt fantasi og håndarbeid til...

 

Ikke fullt så kjedelig håndbrekk!

hndbrekkettermr1.jpg

 

Vips! Der har jeg plutselig forvandlet et middelmådig sykkelstyrehåndtak til et middelmådig håndbrekkhåndtaktrekk. Matcher tilogmed kanten på gulvmattene! Accept no imitations! :D

 

 

 

Penger brukt hittil:

Kr. 60,- Girspakelær fra Autodeler

Kr. 100,- Sotespray fra Autodeler

Kr. 70,- Avfetningsmiddel fra Statoil

Kr. 119,- Svart netting fra Biltema

Kr. 20,- Svamp fra Esso

Kr. 30,- Selvvask hos Statoil

Kr. 165,- Autoglym Bumper Care fra Statoil

Kr. 89,- Polerduk fra Statoil

Kr. 125,- En time på bukk hos Absolutt Gjør-Det-Selv-Verksted

Kr. 350,- Nytt rørledd fra Autodeler

Kr. 18,- Nye gummifester fra Biltema

Kr. 700,- To timer og sveising av eksosanlegg hos Absolutt

Kr. 80,- Gulvmatter fra Lidl

Kr. 1300,- K&N 57i induction kit fra Autodeler

Kr. 120,- Rørdeler og rørklammer fra Autodeler

Kr. 32,- Rørfeste fra Biltema

Kr. 0,- Speedometer med turteller

Kr. 30,- Sykkelstyrehåndtak/Håndbrekktrekk fra Biltema

_____________________________

Totalt: Kr. 3390,-

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Dimmu87: Bilen har nå gått såvidt over 200.000 km. Har tenkt å prøve å få til en slags farget lys i speedo'n, men har ikke helt funnet ut hvordan..Dioder ser litt stress ut hvis jeg må til å lodde motstand osv...

 

@ Eravne: Takk! :D Det er det jeg prøver på... Gleder meg til Morette lyktene kommer. Tror det kan bli pr0no! ..Men 3 lange uker å vente... :doh

 

@ OmegaEVO500: Hehe... Det kommer seg etterhvert. Prøver å gjøre litt og litt når jeg har tid og ork. Ordner seg for flinke gutter vettu! :roll:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke bryte så veldig inn, men ska du "bredde" hjulbuene bak og foran kun med golf2 breddere? De er i veldig tynn plast, og tåler ikke vridning så veldig bra. Skal du lakke dem?

Bak har du jo hjulkasser og ikke så mye buer..men men..

Har ikke helt troen...sorry;)

 

Men lykke til:)

Verdt et forsøk når jeg får Golf 2 bredderne gratis. Skal prøve ihvertfall - enten blir det bra, eller så går det til h*lvete. Blir det bra så skal det sparkles og lakkes. Går det til h*elvete så prøver jeg noe annet.

Husk: man finner ikke nye steder ved å gå steder andre har vært før... ;)

 

@ Dimmu87: Takk, vi får se hvordan det går... En nabo av meg er maler og har dermed erfaring med sparkling, så får se om jeg kan overtale han til å gi meg en hånd.. :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intro

Jepp folkens - da er tiden kommet for å slenge ut noen bilder av siste minimod! Noe av det første jeg gjorde når jeg kjøpte bilen var å fjerne alle merker ('Opel', 'Vectra', 'GL'). Siden har jeg hatt disse merkene liggende, og for litt siden fikk jeg en lys idé... nok en minimod var på vei.

 

Litt kjedelig midtkonsoll.

midtkonsollfrte9.jpg

 

Så, hva kan man gjøre det dette? Jo - man tar...

 

..ett stykk Opel merke...

opelnd2.jpg

 

...og legger til noen lengder dobbelsidig teip på baksiden...

opelteip2dg8.jpg

 

..og rister godt i fem minutter, lar det stå i en halvtime og heves, så tar vi det hele med ned i bilen, og vips - vi har...

 

...en litt mer spennende midtkonsoll!

midtkonsolletterok0.jpg

 

Snadder. Så fikk jeg resirkulert Opel merket - og hvis jeg noensinne glemmer hvilken bil jeg kjører.... er ikke svaret langt unna. :fatality:

 

Opel Power!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt er at jeg har bestilt meg nye høyttalere fra Mamut.com. Jeg bestilte idag ett 5" komponentsett bestående av to 5" midbass elementer (til frontdørene) og to diskanter (til dashbordet) samt delefilter, og et tilsvarende sett med to 6" komponenter (til hattehylle). Det andre paret diskanter har jeg ikke funnet helt ut hvor jeg skal gjøre av ennå... :D

 

Settene er disse to Dynabel settene fra denne siden.

settne8.jpg

 

Til å drive dette tenkte jeg å anskaffe en billigdrit forsterker, for å holde kostnadene nede... Skal ikke spille så høyt uansett, så så lenge lydkvaliteten er noenlunde ok så blir jeg fornøyd... Noen som har en billig forsterker til salgs? :D

 

Fikk beskjed om at pakken ble sendt idag (det gikk kjapt!) så den kommer vel frem om ikke så alt for lenge... Bildeoppdatering fra installeringen følger så snart jeg får pakken i hus. Følg med! :)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt er at jeg har bestilt meg nye høyttalere fra Mamut.com. Jeg bestilte idag ett 5" komponentsett bestående av to 5" midbass elementer (til frontdørene) og to diskanter (til dashbordet) samt delefilter, og et tilsvarende sett med to 6" komponenter (til hattehylle). Det andre paret diskanter har jeg ikke funnet helt ut hvor jeg skal gjøre av ennå... :D

 

Settene er disse to Dynabel settene fra denne siden.

settne8.jpg

 

Til å drive dette tenkte jeg å anskaffe en billigdrit forsterker, for å holde kostnadene nede... Skal ikke spille så høyt uansett, så så lenge lydkvaliteten er noenlunde ok så blir jeg fornøyd... Noen som har en billig forsterker til salgs? :D

 

Fikk beskjed om at pakken ble sendt idag (det gikk kjapt!) så den kommer vel frem om ikke så alt for lenge... Bildeoppdatering fra installeringen følger så snart jeg får pakken i hus. Følg med! :)

 

Tja, jeg har en biltema forsterker liggende her da.. Kjøpte den for to uker siden til "reserve" forsterker da jeg trodde forsterkeren jeg har nå var gåen.. Dog bare en sikring, men skitt au. Den biltema greia er en 2 kanals, 2x75 watt. Kosta 1000kr blank.. Gi et bud om det er noe du kan bruke :) Har ikke brukt den et eneste sekund!

- ( ) Mazda 323 GT-R

- (X) Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har en biltema forsterker liggende her da.. Kjøpte den for to uker siden til "reserve" forsterker da jeg trodde forsterkeren jeg har nå var gåen.. Dog bare en sikring, men skitt au. Den biltema greia er en 2 kanals, 2x75 watt. Kosta 1000kr blank.. Gi et bud om det er noe du kan bruke :) Har ikke brukt den et eneste sekund!

Hmmm.. hvilken av Biltemaforsterkerne er det? Har du en evt. prisantydning så kan jeg legge inn et skambud.. :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide og få vasket vectran og få tatt litt bilder av den ;) Lenge siden jeg har sett noe nå :(

Ja, må nok få vasket flaket og tatt noen bilder.. Men er lite vits å vaske når det ikke er vær til det, og på søndag fikk jeg ikke gjort noe med det... :shake

Skal få tatt masse bilder så snart det er vær, tid og sted til det! Følg med på den spennende fortsettelsen i neste episode! :fatality:

 

@ Trulsen::

Har fått tilbud om en annen og ganske ok forsterker til en rimelig penge, så får se hva jeg gjør... Skal ha det i bakhodet. ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår