Gå til innhold

Mordach: Opel Vectra A - Extreme Makeover (SOLGT!)

Ranger emnet

Mordach

Anbefalte innlegg

Må først si at jeg imot dette med øyelokk saker eller hva de kalles, men skal det først gjøres så syns jeg du burde få deg en panserforlenger. Det ser mye bedre ut!

Kanskje det, men for at det skal se bra ut må panserferforlenger'n festes/skjøtes/sparkles sammen med panseret, og lakkes i panserets farge. En del av poenget er at øyenlokkene skal være i samme farge som lyktene og grillen, nemlig svart.

Gjorde et forsøk på hvordan det ville se ut med panserforlenger, men kom frem til at øyelokk ville være nærmere det jeg selv har sett for meg. :hello: Så får heller folk være uenig! Planen er forresten bl.a. å fjerne lykteviskere og lakke den "listen" under grill/lykter svar. Ny grill står også på ønskelisten! :)

Dessuten kan panserforlenger lett se litt for krampeaktig ut til min bil, så jeg tror øyelokk vil være en bedre og litt mer subtil løsning med hensyn til at bilen ikke har noe form for bodykit.

Med panserforlenger

lowridermorette3pc1.jpg

Med øyelokk

lowridermorette2co2.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her på jobb i lunchen og spiste, og plutselig slo lynet ned i hjernebarken min - en ny, gal plan hadde formet seg! :idea:

Here's the deal

Jeg har lenge hatt et litt ambivalent forhold til frontfangeren min, og har prøvd å finne diverse løsninger på det uten å finne hverken frontspoilere eller fangere som har falt noe særlig i smak. Etter å ha tittet litt på Rieger frontspoileren (som i utgangspunktet er litt kjedelig) slo det meg - custom er tingen! Med litt modifisering av den originale fangeren og Rieger frontspoileren vil det ønskede resultatet bli akkurat det jeg er på utikk etter.

Lekte meg litt i paint med et produktbilde, og kom frem til dette - bare tenk deg bilen i vinrød oppe og svart nede og med svart grill, svarte Morette lykter + svarte øyelokk (istedetfor panserforlenger som på bildet).

Plan for custom front

mordachcustomsta6.png

(Slik ser det ut med original Rieger frontspoiler)

riegerfrontspoilervz9.jpg

Kilde: Bilde fra BSBildeler.no

Blir mye fetere med litt custom arbeid! :respect

Om fronten passer til bilen uten skjørt og bakende gjenstår å se, men hvis det ser litt noldus ut uten så får jeg heller bestille side/bakskjørter også... :thumb Tror uansett at fronten kan bli rå!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta, men syntes bakskjermene er litt rare:thumb

Hehe... Ja, du kan så si.. hjulbuene er visstnok litt hjemmemekk av han som eide bilen før meg, "Omega style" hjulbuer som han kalte det... :blah:

Menmen, de hjelper ihvertfall til å skille bilen ut fra mengden av Vectra'er. :hello:

Skal heller se etterhvert om jeg får tak i noen originale hjulbuer med lite rust (yeah, right) så jeg får byttet de ut. Kanskje jeg bare skulle kjøpe f.eks. Golf bredde-hjulbuer og sette de på istedet? Kunne blitt litt pr0n... Hmmmm - det var slettes ikke noen dum idé..! *løper og ser etter bredde-hjulbuer*

:w00t

Edit:

Mon tro om det går an å tilpasse og feste disse hjulbuene på Vectra'en...? :wonder:

Golf 2 hjulbuebreddere

golfhjulbuebredderehr9.jpg

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ja, du kan så si.. hjulbuene er visstnok litt hjemmemekk av han som eide bilen før meg, "Omega style" hjulbuer som han kalte det... :blah:

Menmen, de hjelper ihvertfall til å skille bilen ut fra mengden av Vectra'er. :hello:

Skal heller se etterhvert om jeg får tak i noen originale hjulbuer med lite rust (yeah, right) så jeg får byttet de ut. Kanskje jeg bare skulle kjøpe f.eks. Golf bredde-hjulbuer og sette de på istedet? Kunne blitt litt pr0n... Hmmmm - det var slettes ikke noen dum idé..! *løper og ser etter bredde-hjulbuer*

:w00t

Edit:

Mon tro om det går an å tilpasse og feste disse hjulbuene på Vectra'en...? :wonder:

Golf 2 hjulbuebreddere

Hørtes bra ut:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også ordnet meg bakrutesenker..! Holder på å arrangere sending og handel med selger. Blir bra! Så spørs det bare om jeg skal lakke den i svart eller vinrød... Begge deler kan bli fett. :wonder:

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja var nok det. Får vel en pakke i posten iløpet av begynnelsen av neste uke tenker jeg... :thumb

Er litt spent på om Golf hjulbuene kunne funket, tror det kunne blitt feitameita! Hva syns du om fronten jeg har lyst å bygge da?

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var avtalen om bakrutesenker i boks, den blir sannsynligvis postet iløpet av helgen. Snadder... Gleder meg! :D

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja var nok det. Får vel en pakke i posten iløpet av begynnelsen av neste uke tenker jeg... :thumb

Er litt spent på om Golf hjulbuene kunne funket, tror det kunne blitt feitameita! Hva syns du om fronten jeg har lyst å bygge da?

Fronten var tøff den! :) synes du skal få bestilt deg baklyktene og frontlyktene osv.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fronten var tøff den! :) synes du skal få bestilt deg baklyktene og frontlyktene osv.

Tænks! Tror det kan bli bra så lenge det lar seg gjøre å kutte litt uten å ødelegge hele greien. Burde gå bra. Frontlyktene og øyenlokk blir bestilt snart, men det er 3 ukers leveringstid på Morette lykter... :iconsm Tror jeg kommer til å prioritere å få fronten på plass før jeg bestiller baklykter, men det kan jo hende at jeg har penger til alt sammen samtidig når det kommer til stykket... Skal få bestilt varene iløpet av uken. :thumb

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb Høres bra ut :) Kast ut de fæle mattene fra Lidel og kjøp noe lignede jeg puttet i omegan min, her er et bilde av de.Og vask og støvsug ortligt,Så jo helt for jævligt ut i bilen din :hello:

Tja, svindyre gulvmatter står ikke akkurat øverst på prioriteringslisten min for tiden, der står det Morette og Rieger! :thumb Kan til nød skifte de ut med noen tilsvarende med svart kant.. skal jo bare ha beina på de uansett! Får klare meg med 80-kroners matter inntil videre. :hmmmmmmmmm:

Jajaajaaaa, skal vaske, det e greit! :angry: :hmmmmmmmmm:

*host* Slavedriver! *host* :iconsm

:hello:

'95 Audi Coupé ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Golf 2 hjulbuebreddere

Du får en fin jobb med MYE sparkel og tilpassing for å få disse fine, men stå på. Moro å se noen ta nye veier, ikke bare som resten av "flokken" som kjøper bolt on deler og lakker de i bilens farge( inkludert undertegnende)

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider