Gå til innhold

Defekt drivledd?

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

sjekk om støtdemperene er faste, virker som øverste delen på støtdemperen er løsnet..

eller kan du utdype dette mer?

kan også være bakre foring på bærearm, da denne lager litt lyd når du kjører over fartsdempere osv..

sjekk om hjulet beveger seg fram eller tilbake ved rygging og fjøring fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på denne foringen her du?

bakreforing.jpg

Har vært å sjekka alle foringer hos opel og har nettop bytta begge opphengskulene uten at dette hjalp. Så det burde nesten ha noe med støtdemperne å gjørde. lageret i demperen? kan det smelle viss dette er gåent? Men denne foringen hvordan byttes den? må man på verksted og få den presset ut eller kan man gjørde det selv? for har vært fesen før den foringen og jeg føler at det var akkorat samme lyd men når opel sier nei så e d vell nei!:wonder

hvordan faste tenker du NIGHTCD??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e d liv i folke her elle?:confused: :happyhappy: den smelle lyden blir bare hissigare å hissigare. det smeller og dunker hele veien nå. begynner snart å bli redd for å kjøre me kjerra:eek: trenge noen tips, men dette er gjort:

*byttet begge opphengskulene.

*byttet 1 styrekule

*sjekket foringene på bærebrua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kakke/smelle lyd på humper jeg også før. Og etterhvert var den der hele tiden nesten.

Kom fra venstre bakside hos meg.

Problemet med min Vectra var låsesettet/monterings-settet til bremseklossene bak. De hadde rett og slett rustet så mye at de ikke lenger holdt noe press mot klossene.

Kostet 95kr +moms og fikset på 15 minutter totalt. (Men tok desto lengre tid å finne ut hva problemet var etter lyden oppstod :P)

Får håpe dette kan være problemet hos deg også, siden det er såpass billig og kjapt å fikse :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på denne foringen her du?

bakreforing.jpg

Har vært å sjekka alle foringer hos opel og har nettop bytta begge opphengskulene uten at dette hjalp. Så det burde nesten ha noe med støtdemperne å gjørde. lageret i demperen? kan det smelle viss dette er gåent? Men denne foringen hvordan byttes den? må man på verksted og få den presset ut eller kan man gjørde det selv? for har vært fesen før den foringen og jeg føler at det var akkorat samme lyd men når opel sier nei så e d vell nei!:wonder

hvordan faste tenker du NIGHTCD??

Beklager at det har tatt tid..

ja det var denne foringen jeg tenkte på..

det som jeg hadde problemer på min bil var at når jeg løste av den øverste skruen på støtdemperen fremme og tok vekk anlegget der så er det en skrue under der som hadde løsnet.. jeg teitet denne og satte på den øverste delen og teitet mutteren :-)

kanskje dette er det du har problemer med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok desverre ikke den nei:shake hadde ute hele jørbeinet i går for å stramme ALT men d hjalp ingenting. men det kommer bare mer og mer. bare jeg kjører på litt singel på vei til jobb smeller og knaser det;-) men men jeg får bare kjøre og se hva som skjer siden jeg ikke finner ut av det:eek:

Hei, når du hadde ute fjærbeinet så du om stabilisator staget var helt? og ikke knekkt?

det går et stag i fra stabilisator staget og ned til bærebroen på begge sider.. sjekk om disse er hele og ikke knekt.. (vist de er knekt så kan de slå ned i bærebroen og lage lyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, når du hadde ute fjærbeinet så du om stabilisator staget var helt? og ikke knekkt?

det går et stag i fra stabilisator staget og ned til bærebroen på begge sider.. sjekk om disse er hele og ikke knekt.. (vist de er knekt så kan de slå ned i bærebroen og lage lyd)

disse du meine?:stabstag.jpg

sjekkte begge disse også heile begge to. bler heilt umotivert av dette:puke: :doh hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider