-Hentesveis Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Jeg har en 2000-modell Passat turbodiesel, tiptronic. Har trimmet denne fra 115hk til 147hk. Tenkte å la motoren få puste bedre ved å sette på ett mer "sporty" luftfilter. Har hørt at noen av disse sports-luftilterne ødelegger luftmassemåleren, bl. a luftfilter fra B & N (eller hva de nå heter..). Noen som kan bekrefte dette? Forslag til luftfilter? -Hentesveis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 De som ødelegger luftmassemålerene er de som er insatt med olje, men har TDI motorene slike målere da??? Tror ikke det blir noe ploblem med et slikt filter jeg. Hvis ikke så er det et tørr-filter som er tingen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 TDI-motorer har slik måler i likhet med alle andre motorvarianter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 kommer ikke til å merke store forskjellen, om du merker noe i det heletatt.. innsugs lyden blir nok litt mørkere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cj2002 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Jeg har en 2000-modell Passat turbodiesel, tiptronic. Har trimmet denne fra 115hk til 147hk. Tenkte å la motoren få puste bedre ved å sette på ett mer "sporty" luftfilter. Har hørt at noen av disse sports-luftilterne ødelegger luftmassemåleren, bl. a luftfilter fra B & N (eller hva de nå heter..). Noen som kan bekrefte dette? Forslag til luftfilter? -Hentesveis Anbefaler ABSOLUTT IKKE annet enn org filter til nyere VAG !! LMM tåler nesten ingen ting. Det er stort sett samme LMM på alle nyere Audi og VW. Skal du alikevel ha har jeg lest om flere på forumet som anbefaler RAMAIR (skal ikke settes inn med olje). Får de både som erstatningsfilter til org boks eller "åpent". Min far har en 1999 VW Golf IV 1,8 125 HK. Brukte "greenfilter" som var satt inn med "riktig mengde" olje. Likevel måtte LMM byttes etter noen mnd bruk. Selv har jeg en Audi TDI 115HK (sikkert samme pumpedysemotor som du har) som LMM gikk til h.. for 1 mnd siden. Forrige eier hadde latt det gått for lenge med gammel (ikke trim ) luftfilter, eller han hadde kjørt mye på støvete veier. Ny LMM kostet meg ca 2500 hos org forhandler + arbeid tror jeg. Ikke sååå gæærnt. Går som en kule etter bytting da! Motoren er GENIAL!! m'm Hvis du velger å bytte må du legge ut lydfil ved gasspådrag.....:partyon Siter Hilsen cj c¨,) '01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking x '84 Volvo 240 ...oppstarteren av: -= forsikringstråden på forumet =- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 hva er LMM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 hva er LMM? Luftmengdemåler som forteller hjernen i bilen hvordan den skal blande drivstoffet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg