Gå til innhold

Trenger SeriØst Hjelp Med Turboe Motoren Min.

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli en del måner siden jeg satt in turbo motor i min 240.

¨

Motoren er en B230ET. 1987.

men jeg får den søren ikke til å gå.

det som er problemet er det at den får alt for mye bensin. pluggene blir helt svart. Dette begynte etter at jeg flytta motoren over i 240. kjørte bilen hjem fra orust. i svergie. da den sto i 760. da fungerte den helt fint. ikke noe problem.

Men når får den for mye bensin den fusker fælt på tomgang, når jeg gir gass blir det bare enda værre. fusker det sykt. å den sperrer på 2500- 3000 omdreininger. det sitter en BSR trim chip i bilen.

Jeg skjønner overhode ikke hva som er feil.

Jeg har bytta.

-Intercoller

-turbo. Den er helt ny

- innsugpakning

-oringene til dysene.

-bensin rører. til ett med større dim. samma som sitter i 760 som jeg tokk motoren i fra.

-vantempratur føleren

-diverse andre pakniner.

-Register reima.

-tennplugg ledninger, rotor fordeler, testa med en annen coil.

Det jeg har testa er:

-Bytta det som står oven for.

-Kjørt retur røret rett i en cola flaske så det ikke bygger seg opp mot trykk.

-Sjekka bensin trykke. det var riktig.

-plugge vacuk slangen til waster gate ventilen for å øke turbo tykke funka ikke.

- Målt alle følerene som, fant ikke feil verdier på noen av dem. lånte en bok på volvo der alle verdiene sto.

problemet begynte som sakt etter at jeg flytta over motoren.

Noen i østfold området som her en motronic styre enhet som jeg kan prøve med??

Skal jeg bygge om til annet innsprut system er det det letteste tru??

Skal jeg prøve med en juster bar bensin trykk regulator??

Alle forslag motas med takk.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- har du satt luftmengdemåleren i vater? den er litt nøye på det da spjeldet er fjærbelastet.

- Sjekke nøye etter falskluft! Ekstremt ømfintelig for det, selv om det høres ut som om det ikke er problemet hær.

- Du har sjekka at fordeleren står på nullpungt når veiva står i ØD og sjekka tenninga..? fikk lignende symptomer når svinghjulet sto feil.

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- har du satt luftmengdemåleren i vater? den er litt nøye på det da spjeldet er fjærbelastet.

- Sjekke nøye etter falskluft! Ekstremt ømfintelig for det, selv om det høres ut som om det ikke er problemet hær.

- Du har sjekka at fordeleren står på nullpungt når veiva står i ØD og sjekka tenninga..? fikk lignende symptomer når svinghjulet sto feil.

alt det er sjekka.

fordleren sto i vater. å ikke noe falsk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vat jeg. følte meg fram

hm.. da er det vanskelig å si utifra en beskrivelse.. mye enklere når man kan se på det selv!

kan det være btr da? sjekk at den har vakum for sikkerhets skyld.. Få testa en annen hjærne..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmmmm... sikker på at du har fått alle ledninger på riktig sted når du har flytta over elnettet...

er du 110% sikker på at svinghjulet står riktig?

heeeelt sikker på at registeret er riktig?

har du flødetesta dysene dine? sett at de gir likt.

prøvd å rengjøre pluggene helt og kinne motoren tørr uten plugger og bensin for så å prøve igjen?

ikke gjort noe rart med tomgangsmotorn, satt den feil sted eller noe...

ingen åpne nipler på innsuget?

ingen dump som kødder?

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet du riktig vanntemp-føler? Er en nye i orden?

bytta ven temp føleren. til innsprøytnings anlegget.

trudde det var den som gjorde at han trudde det var sjikklig kaldt ute å pøsa på med bensin.

skal jeg bare huke av vacumen til btr en å starte den da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd at vacum slangen på btr på min motor har detti av, det gir ikke noen forskjell på gangen i hvertfall, og når det gjelder tomgangs motoren så er den ikke tilkobla en gang på motoren min..

men back to topic, har du kaldstartsdyse? er ikke noe feil med den så den står åpen hele tida vel? har du hatt opp motoren bytta topp pakningn el liggnende før du satt i motoren? jeg har forsåvidt hjerner og sånt liggende her, men er kansje litt langt unna?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider