Gå til innhold

Musikkanlegg til en Saab 9000, innspill?

Ranger emnet

henrik^

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vil gjerne ha litt tilbakemelding på et anlegg jeg vurderer å kjøpe.

Først ut er spiller, en Pioneer DEH-6800MP

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1563

pioneer_dehp6800mp.jpg

Hva tror dere om denne? Jeg har god tro på den mtp at den er ganske ny og siden det er en Pioneer.

Denne skal jeg parre med dette frontsettet

10945-Focal_100CV1.jpg?PHPSESSID=30760f646e4c482cf85b8c5e1e0cbfe7

Subwooferen er jeg usikker på, men jeg vurderer enten denne focalen eller denne soundstreamen

Hva tror dere? Fronsettet og og subben skal bli drevet av en Helix Dark Blue 4

15001-Dark_Blue_4.jpg?PHPSESSID=666f4b3612b579ad1a026825dbffcce0

Frontsettet har jeg lyst til å bytte til et komponentsett senere i livet mitt, men ikke nå, har litt dårlig med penger. Subben skal bare være der for å gi litt fylde i de dypere frekvensene, ikke for å få en rånebass.

Kom gjerne med innspill, og anbefal gjerne andre produkter, bare dere begrunner det! (og at det ikke blir dyrere) :) Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et pent oppsett! Ikke plass til mer enn 4" coaxer? Det som er litt synd med 4" er at du mister mye midbass. Er jo en relativt stor bil du skal ha dette i, så hadde nok vært en fordel om du hvertfall hadde fått klemt inn 5,25" coaxer.

Koster ikke så mye mer vil jeg anta, og det lille mer det koster - kan du evt kutte på bassen. Subene er ganske like, så velg den billigste av dem (da du uansett bare skal ha fylde), for så å prøve med et 5,25" sett, så tror jeg du blir mye mer fornøyd!

Min mening hvertfall..

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så vet jeg ikke helt hva det er plass til foran, da jeg ikke har bilen her så jeg får målt. Jeg ville tro jeg kunne lurt inn 5,25" med litt dremelarbeid, hvis ikke så prøver jeg å få en 6,5" bass i døra og 4" mellomtone + diskant i dashen. (senere altså, hvis jeg ikke blir fornøyd med 4" coax) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider