Gå til innhold

KN filter til BMW, skuffet...

Ranger emnet


Lenden

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Monterte idag kn filter til min BMW 318i 96mod (E36) og ble direkte skuffet!!:angry

 

Jeg fikk meget dårlig bunndrag, merket lite på lyden heller.

 

Noen som har erfaring på dette med kn filter og BMW'er?

 

Vuderer og gå tilbake til gode gamle plastikkboksen...

 

Vist ikke dere der ute har en formening på hvorfor det ble så dårlig bunndrag, og lite effekt.

 

Lenden

BMW 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får luftfilteret nok kaldluft? Er det boltet rett på innsug?

 

Prøv å lede luftfilteret så nær grill/frontfanger som mulig, og/eller lag et varmeskjold mellom filter og motor/eksosmanifold (underdelen eller overdelen av den gamle boksen kan muligens brukes) og led en slange med så stor diameter som mulig fra grill/frontfanger og til ca. 15 cm fra luftfilter. Hvis du bruker stålrør fra filter til innsug så kan du også varmeisolere dette med en aluslange utenpå eller et par lag aluteip.

 

Prøv dette, og se om du får bedre respons. Jo mer kaldluft jo bedre, men ikke bli alt for skuffet hvis du ikke merker så mye. Som Rekord 2,2i sier, effektanlegg og/eller chip hjelper bra kombinert med K&N luftfilter.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tragisk...

 

her forventer man faktisk å kjenne effektøkningen av å sette på ett k&n filter...

 

K&n filter er dummeste modden man gjør... motor får da mere varmluft enn ved bruk av vanlig lukka luftfilter...

Det kommer ann på hvor man monterer filteret ;)

 

K&N filteret alene gir ikke mye effekt, det er helheten som er avgjørende :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er lyden halve opplevelsen... ;)

 

[OT]

å gi meg en opel:puke

Øyh!! :deng

(...og det kom fra en med 'Suzuki' i navnet...)

 

:usuck:

 

[/OT]

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker vel ikke mye på effekten nei, men sammen med litt anna så kan det fungere fint... Feks. Jeg og en kompis driver og bygger en bilcross bil av en gammal Volvo... Vi satte i en org. B230A og fikk den til å gå ordentlig... Så satte vi på et billigfilter ifra Torshaov og da ville ikke bilen ta full gass så jeg borra opp dysa som satt der... Da fungerte alt fint og deretter satte vi på noen 2.5" rør og ei potte som eksos... Alt dette + litt ekstra modds og en del letting gjorde susen, så bilen går ikke så aller verst lenger... ;) Men til poenget... Med bare filter hadde vi ikke kunne ha gitt full gass engang, så det er ikke så mye vits å forvente så mye av et skarve filter...

 

Mvh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL

Jeg hadde Kn filter på E36 318, fikk den klassiske lyden og man hører den puster mer. men forventa ærlig talt ikke noe effektøkning, den gikk fortsatt som en bøtte med dritt :P. Men når jeg bytta til KN på min gamle trimma E36 325 (Alpina) så var det andre boller, hvertfall de første turene. Fikk MYE fetere lyd og den gikk faktisk litt bedre, da hadde jeg i tillegg lagt opp noen luft rør opp til filteret. men når det ble varmt i været så dabba den av igjen, orka ikke rense det ofte heller.

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN/kon filter+varme=bajs!

 

det som gir effekt i meget små mengder er et COI system, da luften blir avkjølt.

 

Jeg monterte et pipercross filter og et forlenget stainless rør på min 1.5l civic en gang i tiden, og det ga faktisk endel mer (en forventet) effekt. Merket ikke store forskjellen på varme dager heller! Men ingen tvil om den likte seg best på seine høst kvelder med kjølig luft... Og dessuten hørtes det ut som det var et beist av en monster motor som satt i den!

My new cars goes 0-60 in 38.2, with the new tailpipe styling end it does 38.3! I am soooo fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN/kon filter+varme=bajs!

 

det som gir effekt i meget små mengder er et COI system, da luften blir avkjølt.

 

Jeg monterte et pipercross filter og et forlenget stainless rør på min 1.5l civic en gang i tiden, og det ga faktisk endel mer (en forventet) effekt. Merket ikke store forskjellen på varme dager heller! Men ingen tvil om den likte seg best på seine høst kvelder med kjølig luft... Og dessuten hørtes det ut som det var et beist av en monster motor som satt i den!

hva er et "pipercross filter"?

Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår