Gå til innhold

KN filter til BMW, skuffet...

Ranger emnet


Lenden

Anbefalte innlegg

Var det sånn at du mistet effekt i forhold til før eller merket du bare ikke forskjell? Har fortsatt ikke kjørt en bil med åpent filter som man merker forskjell på...

 

racer89: Pipercross er et merke.

 

Jeg merket faktisk at det var mye mindre bunndrag enn før, men idag fyrte jeg på det røyret som gikk til plastikk kassaaa fra luftinntaket på bilen. (vet ikke hva det heter:)) slik at lufta gikk mer bestemt på filteret. Da fikk jeg tilbake omtrent det samme bunndraget som jeg hadde. Og litt grommere lyd :) skal få en blikkslager til og lage sjerm til filtere også for og slippe den varme luften fra motoren. (son som fulger med på noen av KN-pakkene)

 

Takk for alle tipsene osv. :)

 

Mvh.

 

Lenden

BMW 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hovedproblemet her har vært for varm luft. Får du satt på et varmeskjold og kanskje en ekstra luftslange/rør fra fronten så skal du nok se at resultatet blir bra! :thumb

 

Har selv tenkt å lage varmeskjold, men er ikke sikker på om jeg skal gå til blikkenslager eller lage et selv. Kan du fortelle oss hva prisen ble på varmeskjoldet ditt når det er ferdig? Hadde vært interessant å vite... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hovedproblemet her har vært for varm luft. Får du satt på et varmeskjold og kanskje en ekstra luftslange/rør fra fronten så skal du nok se at resultatet blir bra! :thumb

 

Har selv tenkt å lage varmeskjold, men er ikke sikker på om jeg skal gå til blikkenslager eller lage et selv. Kan du fortelle oss hva prisen ble på varmeskjoldet ditt når det er ferdig? Hadde vært interessant å vite... ;)

 

hmm... kan ikke tro det er for mye spenn de skal ha, jeg tenkte på og lage måla selv osv. kansje lage en skisse av papp. så bøyer de den til akkuratt slik jeg vil ha den :) kan ikke tenke meg det vil bli mer enn 100-500 spenn, ettersom hvor du går da ^^

BMW 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en plate i karbonfiber fra Autodeler, den tikker inn på ca. kroner 430,- og går fint å bøye til og lage hull i til å feste med. Jeg tenker ihvertfall at karbonfiber burde isolere varmen bedre enn en plate av metall, da karbonfiber ikke leder varme på samme måte som f.eks. stål... Dessuten ser jo karbonfiber litt grommere ut i mottorrommet enn stål da! :thumbs

 

Må måle litt og se så snart induction kitet mitt kommer. Kanskje litt dyrt å bruke nesten 450 spenn hvis man kan få tak i en plate som gjør omtrent samme jobben for en hundrings...?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det sånn at ikke bare innsuget men også avstanden mellom inssug og filter er avstemt for bedre bunndrag. minsker du avstanden mister du bunndrag.

Enkelte biler har til og med en eller flere resonans bokser i forbindelse med innsugs rørene for å forbedre ytelsen på lave turtall. (og i noen tilfeller for å endre tonen på insugslyden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en org motor vil du merke liten om ingen effekt økning av et kn filter, men på en trimmet motor vil kn filteret fjerne restriksjoner i det orginale luftfilteroppsettet (bedre luftgjennomstrømming), som vil gi deg mer effekt.

 

(man må merke seg at det er stor forskjell på etterlikninger og ekte kn filter, etterlikningene er som oftest papirfilter, mens kn filter er bomull innsatt med olje, der det er oljen som fanger opp støv og skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår