Gå til innhold

kentsor's 91 Volvo 240. Prosjekt gRåtass

Ranger emnet

kenterik

Anbefalte innlegg

• Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var på rally på bjerkebanen idag. og fikk litt inspirasjon.

DSC00150.jpg

DSC00151.jpg

DSC00149.jpg

planene for volvoen blir nok å gå rallyveien framover. skal først plukke ut interiør og motor av bilen en av de første helgene, så får jeg se om jeg får sveisa inn buret før jeg triller den på vinterlagring mens motoren tilbringer noen måneder hos affen velger å overhale den blokka jeg har, sette på 531toppen og en kvassere kam, en t03/o4 hybridturbo og oppgradere lh2,4 systemet litt. mens interiøret får bøte med livet til fordel for sabelt stoler, seler og bur. orginalt dash. understellet sku vært oppgradert med bilsteindempere runt om og ipd antikrengestag. jeg regner ikke med å få fullført alt dette i vinter. hverken tidsmessig eller økonomisk så lurer litt på å plukke skilta av den inntil videre. men det får jeg vurdere til jul. greit å slippe unna årsavgifta hvis man kan også.

videre har jeg jo også kjøpt meg en tahoe som skal være bruksbilen

DSC00109.jpg

denne har også en skade som skal utbedres

DSC00107.jpg

slått ett hull i skjermbreddern, bøyd stigtrinnet og knust speilglasset. deler er på vei i posten nå. i tillegg må jeg handle nye vinterhjul, så penga får fort bein å gå på om dagen.

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

da er det prosjektering på gang igjen. gamle maskinisten kastes ut til fordel for nytt sprekere mannskap.. hehe

DSC00228.jpg

kjørte bilen til verkstedet. utrolig deilig å spake volvo igjen. ska ikke se bort fra at det ble litt "guttekjøring" :)

DSC00242.jpg

hmm, her var det da tomt..

DSC00241.jpg

åh, der var den...

DSC00243.jpg

til og med tanken har detti ut... hehe

kommer tilbake med fler updates når det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også TME, det kan jeg love deg. byler er fast inventar ved motorbytter han.. hehe

DSC00182.jpg

rydda ut av kofferten idag. ikke no mer teppe her nei. her skal det lakkeres så skal releene til bensinpumpene sitte på venstre side, fuelcell i midten og batteri på høyre side... ble kvitt litt asfaltmatte i samme slengen...

DSC00183.jpg

finni ut at jeg skal lakke oppe i motorrommet også.

DSC00176.jpg

så har begynnt å dra ut ledningsnettet

DSC00181.jpg

og kappa bort brakketten til den orginale batterikassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider