Gå til innhold

kentsor's 91 Volvo 240. Prosjekt gRåtass

Ranger emnet

kenterik

Anbefalte innlegg

• Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

speed: godt med galva kaross ja..

mini hansen: blir nok redusert litt som bruksbil etterhvert. mer gatebil. håper på å nå magiske 400hk ihvertfall. er ikke mye i henhold til dagens gatebil målestokk, men med riktig understell blir det nok en morsom bil ihvertfall.

Firstprice: legger ikke ut noen spekks enda, men det kommer. nei, ikke bremsa den gamle. nei, jobber for kynningsrud kran

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00176-1.jpg

DSC00175.jpg

rydda litt mer i motorrommet idag. tatt av lamper og resten av ledninga, spylerboksen osv. egentlig bare panserwiren igjen. planen nå før lakkering er å sveise igjen div hull i motorommet etter andre prosjekter, og kappe til frontplata og lage braketter til den nye intercoolern før lakk. bagasjerommet er nesten klart. vet ikke om jeg skal lage en brønn å sette fuelcellen i før jeg lakkerer nedi der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått gjort litt på kjerra idag også. sveisa igjen div overflødige hull i motorommet og slipt ned klart til sparkling.

DSC00206.jpg

DSC00203.jpg

DSC00202.jpg

rydda i ledningsnettet med litt kritisk hånd, ble jo litt til overs...

DSC00207-1.jpg

tatt av compfelga. ikke no vits i at den står på de i vinter. deprimerende med 15tommere, men men..

DSC00205.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste posetive med lakkfargen er at du finner rust flekker fort. det er noe helvete og flekke litt eldre sølv fargede biler. hellakering på sin plass?

400hk hmm skeptisk hehe dette er noe bobbo skal snickra sammen av en gammel transit motor med snurre også hehe ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slire: ska bare lakke innvendig i motorrom og bagasjerom foreløpig. får ta litt om gangen når penga ikke strekker til.. nå går alt jeg har til drivverk, så håper å få solgt noen deler så jeg får understell... sånt klaller man virkelig fra hånd til munn..

sæther.. vent og se.. en 2let har ihvertfall ingen sjans i havet... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du sikkert, men mens jeg kjører fort ,har jeg også komfor. men vi får se da om et par år. Får vi stikke ut og ta et lite drag på byggmakker strekke i ski, der har jeg blåst noen biler :) 4 pakistaner i e36 325 haha, med automat da,,riktig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ett par år??? haha. en ting skal du vite sæther, at hvis jeg hadde vært ute etter komfort, så hadde jeg aldri bygd 240 i utgangspunktet.. da kunne jeg heller satt en r-motor i 850'n da.. og 4personer i en 325??? haha, sleit fælt tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegan veier 1720kg og satt 3 pers i min bil, og 4 i den og den veier vel 1400kg og har 192hk orginalt og jeg har 170hk.,

Ps, du må gi meg et par år. hehe ;)

Men uansett, du kunne jo puttet noe R- i 850 og hatt det som bruks bil og 240 som "banebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du sikkert, men mens jeg kjører fort ,har jeg også komfor. men vi får se da om et par år. Får vi stikke ut og ta et lite drag på byggmakker strekke i ski, der har jeg blåst noen biler :) 4 pakistaner i e36 325 haha, med automat da,,riktig nok.

Du hadde aldri blåst noen 325.. Du må legge sammen 2 pluss 2 her. Det er 4 pakkiser, de kjører BMW, og bakpå står det riktignok "325". Når den dobbelsidige teipen på skrifta faller av står det med falma lakk "316i" :hammer

hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett under panseret på den , og kjenner de sån halveis de har automat og den bmw var veldig sliten, men kameraten min har hadde også e36 325 med manuel ,,hmm ikke så imponerende, kom og sitt på en tur med omegan så kan jeg hvis deg at det ikke er så stor forsjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) det var tider det grinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider