Gå til innhold

effektøkning på 350 og hvor skaffe seg info om motor?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

har en chevrolet smallblock 350 som det er 175hk på orginalt? og har skaffet en holley 650 vacuum forgasser og lurer på om det blir noe merkbar effektøkning av det?

Hvor skal en henvende seg for å få papir på motor? trenger en bare et nr på blokka og hvor er eventuelt det nr`et hen?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chev smallblock finnes i 1000 versoner,spørs hva den satt i til å bynne med: fåes i fr 165hk å oppåver: ska det bli no dreis på en slik,betyr det full åverhaling som oftest,med kamlager skift. skifte av kamaxel (medium trim),mulig skifte av topplokk(støpnr 462624 skal kastes) http://www.yearone.com/updatedsinglepages/Id_info/gm_engine_id/engineinfo6.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står denne motoren i og hva skal den brukes til?

Få nummer på toppene og blokka så skal jeg sjekke for deg, om det er noe å ha på :-)

Blokka er jo grei uansett, viss den ikke må maskineres noe da.

Og toppene kan du nok bruke uansett, er somregel et forgasser, innsug og kam bytte som skal til for å vekke liv i den, og selfølgelig fjerning av alt EGR greiene viss den måtte ha det.

Headders burde også stå høyt på ønske lista di.

Åssen tenning er det på den?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal skaffe nr på tingene i neste uke for nå reiser jeg på ferie men det er en ripe i ene sylinderveggen som er på maks 0,5mm, hva er det å få gjort med det og er det farlig for motoren?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 350 motor jeg oxo. kan dere finne ut årtall osv uten å vite det? er det mulig. har mds tenning, bytta kam, bytta topp deksler, har edelbrock gasser med elektrisk choke, edelbrock innsug. noen som har peiling på hester? har også bytta headers.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider