Gå til innhold

V8 budget..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hallois folkens!!

Siden det er litt "klaging" over for lite aktivitet i V8 forumet, så tenkte jeg å slenge ut en posting.

Som noen sikkert har sett, så leiter jeg etter en AMC Gremlin, men etter en god stunds leting så har jeg ikke klart å få tak i noen bra bil - ennå. Kanskje ikke så rart når det finnes så få av dem i vårt langstrakte land.

Så da - inntil videre, har jeg lurt på om jeg ikke skal prøve å få kjøpt meg en annen bil, med 8`er. Er egentlig ikke sååå nøye på hva det er, men vil helst ha en bil som ikke er KJEMPESTOR - flak er uinterssante.

Hva skal jeg lete etter - og hvor? Vil ha en low-budget bil ettersom jeg vil spare noen av kronene i tilfelle en ok gremlin dukker opp.

Har tenkt tanken men en liten snerten europeisk bil med turbo eller no sånt også, men det er amerikansk jeg egentlig vil ha...det har dere vel full forståelse for :)

Hva synes dere? Kom gjerne med tips på biler og hva og hvorfor.

Drømmen er jo Chevelle eller Charger - 70, men faen heller, jeg er ikke millionær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 48IDA

Drømmen er jo Chevelle eller Charger - 70, men faen heller, jeg er ikke millionær.

Syns du sa du ville ha en liten bil jeg. En Charger er da f*** meg ikke en liten bil.

En Dodge Dart derimot er en liten bil. Trenger ikke koste stort dem eller. En Dart med en litt sprek 360 er moro nok det :)

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lord Gryphon

Syns du sa du ville ha en liten bil jeg. En Charger er da f*** meg ikke en liten bil.

En Dodge Dart derimot er en liten bil. Trenger ikke koste stort dem eller. En Dart med en litt sprek 360 er moro nok det :)

Veit at Charger`n ikke er liten - men nå var det vel sånn at jeg "denne" gangen ville ha en bil med litt moderat størrelse - av flere grunner. Og at jeg IKKE kunne kjøpe en Charger nå, nettopp pga prisen, you see ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VeilSide

Nå har nettopp en kompis av meg fått seg en AMC Gremlin....har ikke sett den selv enda men han kjøpte seg en fra statene. Han leita ikke så alt for lenge da, var det noen timer på nett så fant han den som han ville ha???

Har sjekka litt i statene, og det går ann å få tak i fine biler der - fullstendig klar over det :) Men: kjøpte kompisen din en som er veteran? Isåfall så er det jo greit med avgifter.... frakt etc kommer vel i tillegg uansett.

(Problemet er at jeg aldri har gjort noen sånn handel før, og for å være ærlig så vet jeg ikke hvordan jeg skal gå frem....og om man kan stole på folk så langt borte - litt nervøst....hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mette-we

Jeg vet om en V8 Ford Maverick og en Gremelin som begge med stor sansynlighet er til salgs. Mavericken er u/ motor og gear, men gremelin tror jeg mangeler bare skilter

Sendte deg en PM mette-we :)

Til info så har jeg faktisk kommet i kontakt med en kar i California som leiter etter Gremlins for meg nå...en venn av en bekjent her i Norge.

Spørsmål til dere: Hvis jeg kjøper en 1974 mod og får den shippa over til Norge, kan den da bli stående hos tollen feks 1mnd, hvis det er det som gjenstår for at den skal komme under 30års regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen sikkert har sett, så leiter jeg etter en AMC Gremlin, men etter en god stunds leting så har jeg ikke klart å få tak i noen bra bil - ennå. Kanskje ikke så rart når det finnes så få av dem i vårt langstrakte land.

En Gremlin er jeg på utkikk etter jeg også..

Men jeg er ganske bestemt på at det SKAL være en Gremlin X med AC og levisinteriør, samt V8.. Veldig vanskelig å få tak i.. Pratet med en fyr for et par år siden om en bil som virket grei, den hadde en 304 (største motor i de bilene), og hadde det rette utstyret, problemet var bare rust..

Hvis du kommer over en til meg også får du si fra!

Jeg har felger og alt liggende, 11X14" felger med 11" brede dekk på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte deg en PM mette-we :)

Til info så har jeg faktisk kommet i kontakt med en kar i California som leiter etter Gremlins for meg nå...en venn av en bekjent her i Norge.

Spørsmål til dere: Hvis jeg kjøper en 1974 mod og får den shippa over til Norge, kan den da bli stående hos tollen feks 1mnd, hvis det er det som gjenstår for at den skal komme under 30års regelen?

Ja.

men husk at den selv om den er over 30 ikke er gratis å ta inn, koster ca 4200,- elns, pluss mva av det den koster inkl frakt og forsikring helt frem til grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

men husk at den selv om den er over 30 ikke er gratis å ta inn, koster ca 4200,- elns, pluss mva av det den koster inkl frakt og forsikring helt frem til grensa.

Det er jeg klar over, men under 30år blir det dyrere.

Har du oversikt på hva frakt koster fra forskjellige firmaer? Jeg regner med at de varierer godt i pris....

Kontakten min vil evt. bruke California Shipping / Stanton.

Jeg har en kar på saken - men han har litt problemer med å finne V8 biler, men motorer kan byttes...

Hvor mye er du villig til å betale?

Update: Jeg har akkurat prata med kontakten min i USA, og han setter i gang et lite leteapparat gjennom venner og bekjente for å finne gode Gremliner. Får en oppdatering på hva de har funnet, priser, bilder etc. mot slutten av uka.

Hvis du er interessert så send meg en mail på: marius.andersson@edb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men under 30år blir det dyrere.

Har du oversikt på hva frakt koster fra forskjellige firmaer? Jeg regner med at de varierer godt i pris....

Kontakten min vil evt. bruke California Shipping / Stanton.

Jeg har en kar på saken - men han har litt problemer med å finne V8 biler, men motorer kan byttes...

Hvor mye er du villig til å betale?

Update: Jeg har akkurat prata med kontakten min i USA, og han setter i gang et lite leteapparat gjennom venner og bekjente for å finne gode Gremliner. Får en oppdatering på hva de har funnet, priser, bilder etc. mot slutten av uka.

Hvis du er interessert så send meg en mail på: marius.andersson@edb.com

Selv er jeg i den heldige situasjonen at jeg ikke betaler frakt :)

Jeg vet ikke helt hva jeg er villig til å betale, kan vel betale en del bare bilen er fin nok, men da bør den være VELDIG fin..

utgaven med 6er er det en god del jobb å bygge om til V8, alt av motorfester og sånt er forskjellig, i tillegg til at styringa må bygges om ut fra det jeg har hørt, pluss bremser osv..

Og man skal da ha en original bil!

Nå er jo heldigvis de fleste Gremlins over 30år, den kom vel i 1970? og gikk til 75?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er hvorfor er folk så intresert i dissa Grevlingane? :D:D:D

Vansklig og få deler til og dyre deler hvis det er lav vekt finnes det flere andre som er like lette men mye mere kurante ig få deler til billig.

Men det er mye her i livet jeg ikke skjønner.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider