loffern Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Har nå fått satt inn en helix pakke i bilen min.(http://www.bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/145616/). Subben spiller bra, men 6x9 er jeg ikke like fornøyd med. Har gjort mitt beste for å fintune på forsterkeren, men det blir gromsete lyd.. må stille på EQ på spilleren for å få mer diskant. Foran har jeg 5,25'' Infinity refenece komp-sett. Vurderer å bytte 6x9 med nye Infinity Kappa 6x9.. (litt bortkasta penger kan man si) Hva skal jeg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Det at ting bak spiller grumsete når de har en sub som står og dundrer under seg er ikke det minste rart! Diskant bakfra er nå også en uting rent lydmessig, men vil du ha det så kjør på. Jeg ville ikke gjort det... :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 jeg ville ha klipt bort diskantene.. Men det er kun fordi alle 6x9 jeg har hørt kviner for mye :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 prøv og lag en kasse til 6x9 så subben ikke påvirker dem. Ellers så er jeg enig i at diskant ikke bør væra bak. Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 jeg ville ha klipt bort diskantene.. Men det er kun fordi alle 6x9 jeg har hørt kviner for mye :) Da må du nesten prøve Morel sine :) DE spiller fint ass! (Fjortis-skrevet, men la gå ;) ) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Kan være fordi alt jeg har hørt av 6x9, kosta under 700 og har vært jalla montert i en gammel 240 også da :P Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Eller fordi at føreren har justert diskantnivået på spilleren altfor langt opp for å kompensere for kupèens ganske kraftige demping av høyere frekvenser (spesielt om de er plassert bak nakkestøtter), og derved sender både spiller og diskantelementer ut i hinsides forvrengning... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg