Gå til innhold

Problemer ved tilkobling av fjernlys

Ranger emnet

DynaCore

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 2 stk 1000 metringer, og ledningsnett til disse.

Det som er problemet er at rele vil ikke slå inn når jeg slår på langlysbryteren.

Koblet "styrestrømmen" til ekstralysene på den kabelen som går opp til hendelen der du slår på langlysa. Men det slår ikke inn på releet. Prøvde å sette kabelen direkte på batteriet, og da slo det inn..... Prøvde også å ta ledningen til styrestrømmen borti der nærlysene er(kabelsko som går inn på selve lykta), det gikk, og da slo releet inn og 1000metringene lyste som de skulle. MEN, jeg prøvde også å ta ledningen til releet borti den kabelen med kabelsko som går inn i lykta til fjærnlysene, men da slo det ikke inn, selv om jeg hadde på tenning og fjærnlys.

Litt dårlig forklart men håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen ved hendelen kan hende at er negativt signal, til bilens orginale fjernlys relè.

Jeg ville gjort som tombra sier, brukt signalet ved pærene som styrestrøm, og dratt den innom kupèn og satt bryter der, da kan du skru av og på 1000 metrene, men kun når fjernlys er på fra før.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen ved hendelen kan hende at er negativt signal, til bilens orginale fjernlys relè.

Jeg ville gjort som tombra sier, brukt signalet ved pærene som styrestrøm, og dratt den innom kupèn og satt bryter der, da kan du skru av og på 1000 metrene, men kun når fjernlys er på fra før.

Funka ikke.. Har ikke peiling på hvorfor:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig da ?

Hovedstrømmen regner jeg med er i orden, siden lysene lyser når releet slår inn.

Styrestrømmen er ikke stort vanskeligere. På releet ditt står det 86 87. Dette er tilkoblingene til relespolen.

86 kobler du rett til jord.

87 kobler du rett til hovedlyspæren sin fjernlys ledning.

Hovedpæren har 3 ledninger er det H4. Jord, nærlys og fjernlys. Du må finne den ledningen som er fjernlys og koble 87 på releet til denne. (denne ledningen får +12v iforhold til jord når du slår på fjernlys. Mål deg fram med voltmeter eller prøvelampe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leser du ikke det jeg har skrevet lengre opp? Har prøvd og tatt styrestrømledningen borti ledningen til fjernlysene, men ingenting skjer!

Leser du ikke hva jeg skriver da?

Hvordan klarer du å koble TO ledninger feil ?

Feilen må være at du ikke har funnet den rette ledningen til fjernlysene.

Ene er rett til jord, så din store oppgave i livet blir å finne + ledningen til fjernlysene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøver med prøvelampa. Setter ene enden av den i jord, og andre enden i kabelen til fjernlyset. Lampa lyser ikke, men når jeg går inn i bilen, og setter på fjernlys, lyser lampa. Så, jeg har nok funnet riktig ledning! MEN, når jeg da prøve å sette styrestrømmen til ekstralysene borti kabelen til de originale fjernlysene, slår ikke releet inn i det hele tatt. Hvorfor? Det vet jeg ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider