Gå til innhold

Problemer ved tilkobling av fjernlys

Ranger emnet

DynaCore

Anbefalte innlegg

Leser du ikke hva jeg skriver da?

Hvordan klarer du å koble TO ledninger feil ?

Feilen må være at du ikke har funnet den rette ledningen til fjernlysene.

Ene er rett til jord, så din store oppgave i livet blir å finne + ledningen til fjernlysene...

Har vært borti at det ikke er ei ledning fra hovedlyktene som går rett til jord. Det du må prøve er å måle mellom ledningene i alle kombinasjoner, er ikke så mange sia det er snakk om 3 stk. En kombinasjon skal funke.

Har montert langlys på et par biler, å denne metoden har funket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti at det ikke er ei ledning fra hovedlyktene som går rett til jord. Det du må prøve er å måle mellom ledningene i alle kombinasjoner, er ikke så mange sia det er snakk om 3 stk. En kombinasjon skal funke.

Har montert langlys på et par biler, å denne metoden har funket for meg.

Isåfall må bryteren legge den ene ledningen til jord når den aktiveres.

En ting er sikkert. Lampen må ha jord og + 12 volt for å lyse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men gjentar tilkoblingene på relèet 30= pluss bat, 85=minus eller gods, 86 + styrestrøm, 87 er strøm ut til lyktene.

Kan ikke skjønne at HiLux har noe spesielle koblinger på pærene, iallefall ikke når det er normalt på nærlys.

Skal du ha bryter eller driter du i det?

skal mekke ett koblingsskjema, sjøl om det høres ut som du har skjønt det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet åssen jeg kobler, og jeg har koblet helt riktig.

Jeg har prøvd alle forskjellige muligheter, men får aldri ekstralysene til å lyse kun når jeg har på fjernlysene. Så si alle andre kombinasjoner går. Jeg målte ledningene fram til lykta med prøvelampe, den lyste mye sterkere på nærlysene, enn på fjernlysene(der lyste den svakt)

Kan det være noe med at det er for lite spenning i den originale fjernlyskabelen?

Jeg har også prøvd å koble til det originale releet, men uten resultat:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider