Azzido Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 morro med dSLR ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Åååå jeg vil ha sånn kamera !! noen som har ett speilreflekskamera til overs eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Se her. Mye bra bilder her:) Kunne vært moro med speilreflekskamera, skjønner jeg. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Farlig mye blomster og bier her da...? Skjer med bilforumet og ikke foto.no ;) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Farlig mye blomster og bier her da...?Skjer med bilforumet og ikke foto.no ;) Da trekker jeg den inn igjen med ett "godt-glass" bilde, og hvorfor jeg ikke alltid mener at bilder med fartsfølelse er tingen, jeg bare digger å se hvordan kreftene haler og drar i understellet på denne 7-ern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Sorry folkens, har faktisk heller dårlig med biler å hive meg over her oppe. Eller er jeg for kravstor hvis jeg nekter å bli sett i nærheten av- og langt mindre frivillig ta bilde av noesomhelst med Lexuslys, upassende dekor, aluvinger eller dess like? Kanskje ikke så veldig profesjonelt av meg, men de betaler meg jo ikke, så jeg lager mine egne regler! :P Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 En glitrende innstilling til lexuslamper og handlevognhåndtak Ryeng. Ligger i startgropa for å kjøpe meg et dSLR selv. Er egentlig en ganske ræva fotograf, så jeg regner med å ha en bratt læringskurve... Titter litt på den nye Nikon D80 (for å kunne utnytte optikk-kompatibilitet med "sjefens" D50). Den ser ut til å kombinere proff og amatør på en vel så god måte som D200. Vurderte først en D2Xs, men fant ut at det er tullete å legge 38k i et kamerahus jeg neppe noensinne evner å utnytte fullt ut. Har også vurdert Olympus E330 pga dens mange fiffige egenskaper (og for å hedre min gamle og ikke så rent lite fantastiske OM1), men så var det Nikon-delen av meg da. Hmmm... Vanskelig dette her, spesielt for en utstyrsfantast som meg hvor utstyret enkelte ganger har en tendens til å stå mer i fokus enn selve bildet... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Er forhåpentligvis i markedet til kamera selv, har kikket på e500, siden det har en bra pris og har kommet bra ut av tester og selvklart din post som fikk meg til å lese om det... Det er jo to lensekit de selges med fra "fabrikken".... Det du har og et med to 14-45 mm + 40-150 mm Du har vel 14-45 linsa... Burde jeg kjøpe med den andre linsen også eller vil en nybegynner som meg ikke trenge den? dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/ EDIT: et ekstra spørsmål, det står i en review på dpreview.com at med quote "*1 Results of our own testing, with a fast card the E-500 can shoot JPEG until the card is full" er det her snakk om et minnekort? og i såfall hvilken type... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 bump... V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 for din egen del, prøv ut http://www.digit.no eller http://www.akamera.no ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Burde jeg kjøpe med den andre linsen også eller vil en nybegynner som meg ikke trenge den? Jeg kan ikke fortelle deg hvilken optikk du trenger. EDIT: et ekstra spørsmål, det står i en review på dpreview.com at med quote "*1 Results of our own testing, with a fast card the E-500 can shoot JPEG until the card is full" er det her snakk om et minnekort? og i såfall hvilken type... Minnekort, ja. E-500 tar både CompactFlash (CF) og Olympus' eget xD (verdt å styre unna). Hadde man orket å lese mere enn noen linjer per side (eller gudforby søke i forumet deres) hadde man unektelig fått med seg dette. Generelt, og igjen; uansett hva dSLR man kjøper idag får man et Helvetes kamera for pengene. For bare noen få år siden ga man penger i 100.000-kronersklassen for et apparat som idag overgås av selv den billigste nybegynnermodellen fra alle de ulike merkene. Bare oppdagelsen og forståelsen av dette planetære faktikum burde være nok til at man kvikt er istand til å se forbi den smålige merkekrigen og de vage nyansene i de ulike tekniske implementasjonene og bare velge et system, komme seg ut døra og begynne å ta bilder. Paradoksalt nok kan de ulike systemenes styrker og svakheter imidlertid fortoné seg likt fjældene vid kysten for en mand af skrøbelig opplysning, så der har han dóg noget at meditére over. Personlig foretrekker jeg Goa eller psykedelisk trance til akten. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Fått til et par sky-scapes (1000*XXX); Og flere blomster (1000*XXX): Skulle gjerne hatt både et sirkulært polariséringsfilter og ekstern blitz, men sistnevnte er vanskelig siden det ikke finnes noe OEM-utstyr (Original Equipment Manufacturer) fra Olympus ennå. Såvidt jeg har fått med meg er det kun CaNickon som har dette utstyret tilgjengelig fra OEM-siden. Ekstern blitz hadde vært en livredder for å kunne lyse opp f. eks. biler når jeg fotograférer de i motlys uten å trenge å dobbel-eksponére de og blende de sammen i Photoshop etterpå (noe som tar sykt lang tid; iallefall om man har ambisjoner om å printe i noe større enn 10*15). Gjør man ikke denne operasjonen ender man enten opp med en silhuett av en bil, eller grovt overeksponérte områder rundt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Var utrolig tøft det øverste der, med lysstrålene som treffer fjellet i bakgrunnen!:) Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Takker og bukker. Her er et par fra idag: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 medlem av dSLR klubben jeg oxo :) bra bilde, hadde hvert bakrundsmaterial om det var hakket større faktisk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg