Gå til innhold

Rar Alfa Romeo i Skien

Ranger emnet

ludrio

Anbefalte innlegg

Jeg slenger jo ikke dritt! Jeg syns bare ikke bilen er fin, men det er bra designa! Skjønner du ikke forskjellen? Design og din mening er to forskjellige ting.

Si f.eks design læreren min, Peter Hewitt fra Irland, har fortalt oss at du kan følge designprinsipper men likevel ikke alltid syntes bilen er pen. Det er derfor ikke alle biler er elsket av alle, nemlig fordi alle har hver sin mening.

Den biler er jo bra designa. Gode linjer, harmoni med hvordan ting "går sammen" (kommer ikke på ordet, har ikke sovet på to døgn), fine kontraster fra elegant til gromt. Jeg er jo ikke utdanna i bildesign, men visse designprinsipper går igjen overalt og den bilen er godt designa utifra prinsippene jeg har lært. Men det er klart, to år er ikke halvveis gjennom læren.

Setter pris på om at dere slutter å få meg til å høres ut som en som sier den er dårlig laga, for det er den ikke! Jeg syns bare ikke den er spesielt fin! Akkurat som noen ikke liker BMW mens andre elsker Volvo. Mening!

PS: vet hvor teit det høres ut, men grunnen til at jeg kalte den stygg uten begrunning var fordi jeg var deprimert. Hvorfor ønsker jeg ikke å si. Og for siste gang, jeg har aldri sagt den er dårlig designa, eller at andre ikke skal like den. Jeg syns bare ikke den er spesielt pen.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg slenger jo ikke dritt! Jeg syns bare ikke bilen er fin, men det er bra designa! Skjønner du ikke forskjellen? Design og din mening er to forskjellige ting.

Si f.eks design læreren min, Peter Hewitt fra Irland, har fortalt oss at du kan følge designprinsipper men likevel ikke alltid syntes bilen er pen. Det er derfor ikke alle biler er elsket av alle, nemlig fordi alle har hver sin mening.

Den biler er jo bra designa. Gode linjer, harmoni med hvordan ting "går sammen" (kommer ikke på ordet, har ikke sovet på to døgn), fine kontraster fra elegant til gromt. Jeg er jo ikke utdanna i bildesign, men visse designprinsipper går igjen overalt og den bilen er godt designa utifra prinsippene jeg har lært. Men det er klart, to år er ikke halvveis gjennom læren.

Setter pris på om at dere slutter å få meg til å høres ut som en som sier den er dårlig laga, for det er den ikke! Jeg syns bare ikke den er spesielt fin! Akkurat som noen ikke liker BMW mens andre elsker Volvo. Mening!

PS: vet hvor teit det høres ut, men grunnen til at jeg kalte den stygg uten begrunning var fordi jeg var deprimert. Hvorfor ønsker jeg ikke å si. Og for siste gang, jeg har aldri sagt den er dårlig designa, eller at andre ikke skal like den. Jeg syns bare ikke den er spesielt pen.

Grunnen til at noen reagerer litt er jo fordi det ble brukt ord som "grusomt stygg" "grusomt navn på grusom bil" osv...

Du sier selv at den er designmessig bra, kan den da kalles stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt det? :S Oi, beklager! Ingen unnskyldning å si at jeg var deppa, men det er det eneste jeg kan si. Beklager så mye, det var veldig barnslig og underforklart fra min side.

Grusomt stygg er den ikke og navnet er bare litt annerledes, som er bare bra det.

Beklager folkens.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Breraen er noe fin heller, liker overhodet ikke bakenden på den.

Man må vel få lov å si at en bil ikke er pen, selv om man kjører rundt i en Galant vel?

Du får jo lov til å mene at Taj Mahal er litt over the top, selv om du bor i et helt vanlig hus selv, eller hur?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklaga meg bare, men tro meg, var så deppa at jeg nesten ikke vil se dagens lys igjen.

Men tro meg, beklager virkelig!

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at du kan gjøre og si alt du vil selv om du var deprimert..?

Herregud altså, han sa at en bil var stygg, er jo ikke som om han drepte en person og skyldte på sinnsstemningen sin.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Alfa-gutt selv, og jeg synes kanskje ikke bakenden på Brera er verdens flotteste. Konseptbilen som kom for noen år siden er nydelig, men produksjonsmodellen synes jeg kanskje ser litt klumpete ut. Spider ser helt vanvittig flott ut, men Brera er kanskje litt klumpete. Men den er myyye penere live enn på bilder.

Når det er sagt, så mener jeg det må være lov å synes en bil er stygg uten å bli sablet ned. Hva man synes er en fin bil og hva man synes er en stygg bil - er veldig subjektivt, og kan ikke forklares med argumenter.

Samtidig som man ikke kan argumentere med at "den bilen er stygg fordi jeg har gått på designskole".

VW og Toyota.. Gud forby..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg aldri. Var noen som påstod at side bilen har vunnet designpriser så er den fin uansett, og jeg forklarte det at jeg går på designskole og har blitt lært at selvom noe er perfekt designa, kan det være stygt.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå spør du vanskelig, får ikke setti fingeren på det. Jeg vet ikke, likte den bare ikke når jeg la øyene på den på Autostrada. Falt heller for en BMW 5 serie med styling (ny serien)

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere alle er stygge :thumb

Bra dere holder oppe seriøsiteten på forumet.*

*Retorisk ironi brukes ved å utrykke et forhold med ord som betegner dens motsetning. «Dette er sannelig et nydelig vær», mens det egentlig er uvær og full storm.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår