Gå til innhold

Lakksprøyte på Rema 1000 til 240,-

Ranger emnet

Hans a

Anbefalte innlegg

Så spørs det om hvilke krav en setter seg til lakkeringen.

Er en fornøyd med "sånn passe finish" så står valget mellom en Rema sprøyte og en sprayboks.

det du skriver om sprøyter å kvalitet er helt riktig..

men du kan ikke sammenligne en lakksprøyte på noen måte med en sprayboks!

greit nok at sprøyte resultatet kan ligne noe.. men holdbarhet osv har faktisk endel å gjøre med hva du putter I sprøyta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fornøyd med "sånn passe finish" så står valget mellom en Rema sprøyte og en sprayboks.

Her må jeg si meg litt uenig; har du en lakksprøyte og en bitteliten kompressor, får du kanskje jallaresultat.

Men spraybokser har drivgass som tømmes etter en liten stund, og du mister mye trykk.. Med kompressor var trykket litt lengre tror jeg. Vet ikke, men tror jeg :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg selv at en lakksprøyte til 240 spenn ikke er rare greiene.

Så spørs det om hvilke krav en setter seg til lakkeringen.

1) Nå er dette faktisk 240kr for fire-fem ting. Ergo snakker vi en pris på 50-60kr/stk. Eller helt nedi 30kr/stk i snitt på biltemasettet til 159,- :thumb

2) Selv om det er bortkasta penger kan det være greit for en komplett idiot(jeg) å gjøre de grunnleggende feilene med ei slik sprøyte. Og når idioten(jeg) har skjønt hva som skal til av dysestørrelser og sånt er det litt lettere å velge seg ut en brukbar modell senere. Idioter(jeg) har uansett ingen ambisjoner om å lakke en altfor dyr bil i utgangspunktet. Husk, vi står mellom ei skrotsprøyte og en lakkboks. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en sprayboks for å lakkere nå rusk, står bak på boksen her:

"Boksen inneholder konverter som omvandle 2K-akryllakk til 1K-lufttørkende lakk.

Denne forandringen tilsier att lakkens egenskaper ikke blir den samme som 2K-akryl, hvor lakken blandes med herder."

kan noen forklare de naturgitte forskjellene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker jeg satset på biltemasprøyte når jeg går igang med bobla, skal jo bare ha på ett midlertidlig farge til jeg er ferdig i militutten og har råd til og lakke profft.

produkter som virker allright i butikken til en allright pris funker somregele allright til en viss grad, bare ikke forvent deg mirakler liksom

92 VW Golf GTI 16vTurbo

86 VW Jetta CL

75 VW Boble 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ha en overaskelse? Tapp kondens i kompressoren dere bruker..

Lakka en lastebilhenger på eit litt jalla vis natt til søndag, og tappet av ca 2.5 liter kondens. Eigeren viste seffølgelig ikkje at dette kunne skape problem, eller at det var mulig å tappe av...

Ei slik billisprøte har vanvitti smalt sprøytebilde, og har veldig begrensa justeringsmuligheiter. Blir berre forbanna når eg kjem i nærheita av slikt drit.. Så du får det aldri jevnt, og om du klarer det, renner det værre en i niagara falls

Blir faktisk bedre om du har en sprayboks som er berekna for 2k lakk.

Mangler trykkjustering på devilbiss-sprøyta mi, og derfor brukes den til avfetting..

Joros: dette likner på pisspreik. Om du bruker 2k lakk på denne måten, vil den aldri stivne og du vasker den vekk med tynner elller sterke vaskemidler..

Og den blir fort matt. Dropp den.. greit viss du får ei gratisprøve da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har denne samme pakken på Europris og jeg la en flott motivlakkering på en tråsykkel for noen år siden. Den fungerte helt greit og man fikk et bedre resultat enn forventet. Ikke undervurder produktet uten å prøve det. Det nok allikavel 10x bedre enn en sprayboks og 100x bedre enn malerkost. Det ble et penseltouch over arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring, ikke synsing....

B-B-Billig sprøyter kan fungere fint til grunning/fyller som skal slipes.

Til lakkering så sats på en HVLP sprøyte (High volume/low pressure) med overkopp.

Disse fungerer med lufttrykk på mellom 1 og 2 kg. Billigsprytene må ha 3,5 til 4kg for å fungere.

HVLP sprøytene støver mindre i lufta rundt og er mer økonomiske på lakk.

"Proff" sprøyta til `tema er en HVLP sprøyte og er grei nok til å teste om lakkering ligger for deg..

Men spanderer du en tusing, får du en bra sprøyte.

Viktig: Montèr vannskiller på lufta og vask godt med silikonfjærner, samt dra over med

en klebrig støvklut.

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns noen kan kjøpe og teste jeg.. har de den her i byen skal jeg kjøpe den.. planer om å lakke noen fangere.. litt ot: var en kar her på jobben som mente det ble mere enn bra nåkk resultat hvis man tok benga lakk og blandet med litt tynner og klarlakk.. noen som har formeninger om det? hadde i hvertfall blitt ganske billig..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Jeg har masse gratisferie å dele ut til den som vil ha. :)

Hehehe:D *BANG* "Hæh? Koffor virker ikke forumet lengre??"

Ouch...rekker IKKE opp hånden på den nei;)

---

Jeg har stor tro på at den lakksprøyten fungerer til SMÅ lakkjobber, og prisen er heller ikke avskrekkende. Tror den er et godt kjøp jeg.

Selvfølgelig: en god del av det som selges på "markedet" hos Rema er søppel, men de har en god del meget gunstige saker og ting. Har handlet en god del selv, og er ikke annet enn fornøyd:)

Merk: tror, ikke vet bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte først den kromma lakksprøyta på biltema til 299,- funket fint den, men tilslutt så tettet den seg(lakkerte med Rustbullet og tydligvis litt dårlig rensing av spryøta) Kjøpte den blå sprøyta fra biltema her i forrige uke og den fungerer fint. Men har ikke prøvd med vanlig lakk enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider