Gå til innhold

fra høyre til venstre styrt???

Ranger emnet

max power

Anbefalte innlegg

noen som vet om det går ann og bygge om en supra fra høyre til venster styrt

og eventuelt vet hvor mye det koster....

Alt går ann...men jeg vil ikke anbefale det...da du må skifte såpass mye (torpedoveggen må fks skifftes) at det blir dyrere enn å kjøpe en med rattet på rett side ;)

blir det mere avgifter????

Nope...ingen grunn til det...

og hvor mye sånn sirka koster en supra med alle avgiftene?????

Avgifter regnes ut i fra innkjøpspris, vekt, hk etc. og ikke minst alder..og vil derfor være veldig forskjellig fra bil til bil :)

http://www.autodb.no/importavgifter/

Forøvrig finner du du plenty info om emnet her: ;)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/index.php

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om det går ann og bygge om en supra fra høyre til venster styrt og eventuelt vet hvor mye det koster....

blir det mere avgifter????

og hvor mye sånn sirka koster en supra med alle avgiftene?????

ikke noe problem.

du trenger:

nytt dasjbord.

nytt styrestag.

ellers er det bare noen plastikk/gummi propper i torpedoveggen som du dytter rattstammen igjennom. og så flytter du pedalene over på den andre sida..

bytter styrestaget. og dasjbordet. flytter over alle instrumentene på det nye dasjbordet. lednigsnettet er det samme.

that's it...

ellers er jo forseterne "motsatt" men det er vell ikke så nøye...

og frontlykene er jo motsatt men det må du bytte uansett for å få skilter...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers er det bare noen plastikk/gummi propper i torpedoveggen som du dytter rattstammen igjennom. og så flytter du pedalene over på den andre sida..

bytter styrestaget. og dasjbordet. flytter over alle instrumentene på det nye dasjbordet. lednigsnettet er det samme.

that's it...

Du kommer ikke utenom å sveise inn ny torpedovegg på mkIV Supra...om du ikke skal gjøre det på teip & binders-viset liksom ;)

Ergo...blir det billigere å kjøpe LHD :)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke utenom å sveise inn ny torpedovegg på mkIV Supra...om du ikke skal gjøre det på teip & binders-viset liksom ;)

Ergo...blir det billigere å kjøpe LHD :)

ok. det er alltid billigs å kjøpe bilen slik du vil ha den. MEN det er ikke alltid det går å dessuten så er en kostnat lettere å svelde over et lengre tidsperspektiv.

jeg må innrømme at jeg ikke har studert mk4 så nøye men ca. 90% av alle biler så er det hull/ deksler som forenkler en ombygging.

tviler på at toyota gadd og ha 2 støpe former for supra. en for venste og den andre for høyre ratt. men som sagt, jeg har ikke studert bilen så nøye.

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. det er alltid billigs å kjøpe bilen slik du vil ha den. MEN det er ikke alltid det går å dessuten så er en kostnat lettere å svelde over et lengre tidsperspektiv.

jeg må innrømme at jeg ikke har studert mk4 så nøye men ca. 90% av alle biler så er det hull/ deksler som forenkler en ombygging.

tviler på at toyota gadd og ha 2 støpe former for supra. en for venste og den andre for høyre ratt. men som sagt, jeg har ikke studert bilen så nøye.

Har fått det bekreftet av en som vurderte å bygge om en DØNN strøken Supra fra RHD til LHD (og som jobber med toyota karoseri-rep. til daglig..og dom dermed har tilgang på originaldeler til "normale" priser)...men decided not too...etter at det ble klart at torpedoveggen er alt annet en identisk på disse to bilene ;)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...