Gå til innhold

Koble "parklys-lampa" i speedometeret (?)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har litt lyst å få kobla den grønne parklys lampa i speedometeret på 740en, og da lurte je på om noen vet hvilken kontakt bak på speedoen jag skal ha stæt inn på for at den skal lyse?

Takk for svar på forhånd :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har litt lyst å få kobla den grønne parklys lampa i speedometeret på 740en, og da lurte je på om noen vet hvilken kontakt bak på speedoen jag skal ha stæt inn på for at den skal lyse?

Takk for svar på forhånd :)

er ikke det bare å montere pære i den da? har lys i min, hadde det også i den gamle som fattern hadde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V940R6:

Husker ikke om det var lyspære i den da jeg sjekka, men kan sjekke igjen:)

Trond D:

I speedometeret nede på den rekka me lamper osv, der er det ei grønn lampe, med et symbol av 2 lykter som lyser fra hverandre <-->

Det indikerer at parklysa er på om jeg har forstått dette rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viser jo bare at lysa er på.

Lampa er ikke grønn, alle lyser blankt. Det er bare fargen på dash'n som er grønn akkurat der.

Ja, det vet jo jeg og, men slik du ser den fra førersetet så er den grønn :)

Ja, vet vertfall at det er noe mad at lysa er på, men er interisert i å finne ut hvordan man får den til å lyse:) Måtte lage til ei ledning på 240en, men kan hende det er annledes på 740. Skal sjekke om jeg har ei lyspære der i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den alle er glade for å bli kvitt er det ikke det? hvorfor vil du ha den? sorry hvis jeg virker negativ mene r jo kjørelys på volvo så du kommer liksom aldrig til å glemme å skru de på mener jeg

Hehe..

Nei, hadde vært artig og hatt den.. Får liksom en følelse av at alt virker :)

Bare jeg får den helvetes "gåen lyspære lampa" til å slutte å lyse så blir jeg glad!!!knock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen er baklysa dine da? når jeg kobla en strømtyv til tåkelysene fra kjørelys på hver side, begynte det å lyse, først fant jeg ikke utav det, men til slutt når alle pærene var byta til nye like, så tenkte jeg det ikke kunne være noe annet enn ludotrikset baki, så da nappet jeg bare ut pæra hehe.. er altid noen som blinker på deg eller kompiser sier ifra når ei pære ryker uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen er baklysa dine da? når jeg kobla en strømtyv til tåkelysene fra kjørelys på hver side, begynte det å lyse, først fant jeg ikke utav det, men til slutt når alle pærene var byta til nye like, så tenkte jeg det ikke kunne være noe annet enn ludotrikset baki, så da nappet jeg bare ut pæra hehe.. er altid noen som blinker på deg eller kompiser sier ifra når ei pære ryker uansett!

Baklyktene funker alle pærer, men det er ettermontert nyetypen med hvite blink.. Slike nyer 740 baklamper, dem er kobla med kabelsko da.. Vet ikke om dette har noe å si?

Men må alle lyspærer i gretsen som denne lampa lyser på, være nøyaktig rett W og slikt for at den ikke skal lyse?

Det står vel i instruksjonsboka vet jeg.. Men tror ikke der er noe andre triks da, eller det er på koblet hengerkrok, er ikke det slik at det bruker å være et prob? Finst det noen måte og fikse dette på eller?

Kjekt at den lampa funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må alle lyspærer i gretsen som denne lampa lyser på, være nøyaktig rett W og slikt for at den ikke skal lyse?

Jepp.

Jeg orka ikke å trekke en ny ledning for å bremselys på hengern. Så jeg hekta meg på en bremselyset på den ene siden i bilen. Når jeg har henger tilkoblet og tråkker inn bremsen begynner denne lampa lyse ;) pga det trekkes mer Watt enn den skal normalt skal gjøres. Og denne slutter å lyse når jeg fjerner kabelen til hengern. Ikke noe sånn mega problem for min del når det er den veien,

Men det er utrolig irriterende å ha den lysende konstant når man kjører i mørket.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Jeg orka ikke å trekke en ny ledning for å bremselys på hengern. Så jeg hekta meg på en bremselyset på den ene siden i bilen. Når jeg har henger tilkoblet og tråkker inn bremsen begynner denne lampa lyse ;) pga det trekkes mer Watt enn den skal normalt skal gjøres. Og denne slutter å lyse når jeg fjerner kabelen til hengern. Ikke noe sånn mega problem for min del når det er den veien,

Men det er utrolig irriterende å ha den lysende konstant når man kjører i mørket.

Ja, min lyser hele tia.. har hatt på henger men blir ikke noe forskjell da :/

Og alle lyspærene skal være samme W også mener jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider