Gå til innhold

usa front eller ikke??

Ranger emnet

242 1,9l

Anbefalte innlegg

Bare se på Dabutcher sin 242, eller min for den saks skyld, syns den fronten er den fineste på 242, så lenge du har den gamle bakenden også, har du ny bakende, så passer det ikke med usa front.

gobilen.jpg

hmmmmmmmmm

der har vi jo det ååååååååååååå

har lyst på eg oxo:race

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@ trådstarter

du synest kanskje dette var en fet bil:

DCP_0501.JPG

Men, desverre for deg, ser bilen sånn ut nå:

DSC01194.JPG

Mine tanker:

* Ny front ser fin ut

* Helsnute er helt grei, jeg likte den best i år 2000, men nå foretrekker jeg flatnose (ser mer "tøff" ut)

* Gamle runde lys er kule (den ene typen, det er to typer, hvor den ene er dypere)

* USA lys liker jeg, som alle vet

* GTX lys liker jeg også, men jeg synest USA er litt kulere, da refleksen på lyktedekslene får de til å gå "i ett" med blinklys.

* Gamle usa-lys fronten (to runde) synest jeg er helt grei den også, men jeg foretrekker nye USA'en.

* Lyktene som kom på min bil og MWB sin, synest jeg ser helt for jævlig ut.. Jeg sendte de til en galning i USA, som ville ha slike.. Han fikk de til og med gratis, da jeg synest det var bedre å gi de vekk til en som ELSKET de, enn å tjene kanskje 200kr... Ps. det var 80' lys med fungerende lykteviskere!! Grillen var også fin,men litt matt ene reflektoren.

Anyhow, denne tråden, er jo åpenbart her for å prøve å provosere meg, da de mest aktive her, er de samme som prøver å irritere/provosere meg.

Men, jeg blir desverre for dere ikke provosert, da jeg respekterer at andre har andre meninger/tanker.

Om dere liker de kvadratiske lyktene, så greit nok, ha de på deres egen bil.

Liker dere å kjøre rundt i en råtten mercedes med dårlig mekanisk mangel på teknologi, ødelagte styredempere, o.l., så for all del gjør det, men da kan dere jo tenke dere om to ganger, før dere går inn på VOLVO delen av forumet.

For min del, post gjerne tull, etc. men prøv å gjør det som denne tråden, at dere lager en egen "tulletråd", ikke ødelegg andre "seriøse" tråder.

jeg tenkerda ikke på den stylede 240 tråden, der var jo en tulletråd! Men feks. velteburtråden..

Ha en videre fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett jævlig mye feite 242 på gatebil med USA front!!! å nei

hmm ,ikke så lett å få fatt i når du får 27 på dusinet av vanlige "euro"-lykter... og du ser heller ikke så mange med enkle runde lykter...

ot: kom dere i barnehagen, til og med guttene mine på 3 mnd og 14 mnd er mere voksne enn dere 2 luringer (ja da mener jeg volvo242r og 242 1,9 eller hva det nå enn var... en skam for forumet her er dere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

244Dl fra -75-80 hadde obble runde som originale. GL og GLE/GLT hadde dobble 4kanta..

Det er litt mer komplisert. 242/244/245 75-77 ser nesten ut som de europeiske versjonene, med flatt panser og enkle frontlykter. Lyktene er av standard amerikansk type, litt mindre enn de gamle Volvo-lyktene, men fronten ellers er nærmest uendret. 264/265 76-77 har 260-fronten, men med små doble runde lykter. Senere ble det tilsvarende på 240-modellene, mens 260-modellene ble "oppgradert" til doble firkantede, noe som også kom på dyrere 240-varianter og etter hvert alle. En viss "differensiering" var det også med forskjellig utseende på grillen. Denne typen front, som ligner mest på 260 til og med 1980, ble brukt på USA-versjonene til og med 85.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt mer komplisert. 242/244/245 75-77 ser nesten ut som de europeiske versjonene, med flatt panser og enkle frontlykter. Lyktene er av standard amerikansk type, litt mindre enn de gamle Volvo-lyktene, men fronten ellers er nærmest uendret. 264/265 76-77 har 260-fronten, men med små doble runde lykter. Senere ble det tilsvarende på 240-modellene, mens 260-modellene ble "oppgradert" til doble firkantede, noe som også kom på dyrere 240-varianter og etter hvert alle. En viss "differensiering" var det også med forskjellig utseende på grillen. Denne typen front, som ligner mest på 260 til og med 1980, ble brukt på USA-versjonene til og med 85.

Ja du fikk de helst med "gt"grill med ekstralykter.. men iflg mine infoer så har de fleste 4 dørs iallefall etter -77 som DL dobble runde frem til ca 1980

Og da GL/GLE/GLT 4kanta.. min -80 hadde iallefall dobble runde med snutefront. sjelden ,men slettes ikke ful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du er råner burde du skamme deg siden du ikke har den... men vent , du har vel ikke volvo....

han er ikke my råner skal jeg si deg!!!

han er en sterk motstader av råning!!

han har hatt en del gromme volvoer opp igjennom åra!!!

derfor han er her i ny og ne...:iconsm

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er ikke my råner skal jeg si deg!!!

han er en sterk motstader av råning!!

han har hatt en del gromme volvoer opp igjennom åra!!!

derfor han er her i ny og ne...:iconsm

Skikkelig grom volvo med 230AT med 150hk :o

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes usa front er fint på gamel 2 serie,

har en plan om å kjøpe meg ett 242 prosjekt når jeg får tid, har noen gamle deler liggende som jeg har tengt å bruke,

men som jeg leser finnes det to typer usa fronter er det bare reflexsen som er forskjellen?

sånn ser den jeg har ut, ook%20021[173].jpg

Det der er GTX fronten, altså europas svar på USA-fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider