Gå til innhold

http://www.summitracing.com er de bra?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Summit og Jegs er bra greier... er ikke uten grunn at dem har x-antall premier for leveringstid og kundeservic :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved etpar anledninger handlet fra disse:

http://www.carshopinc.com/

Dette er et lite firma med bra priser og god service. De er billigere enn Summit på noe og dyrere på andre ting. Dessuten forhandler de "utskjelte billigmerker" som Allstar Performance og Professional Products. Greit for oss uten sponsorer. Alu high flow vannpumpe for 60$, Air Gap alu innsug for 155$ osv.

Er riktignok ikke like proffe på tekniske spørsmål som Summit, men hvem er det?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handlet med summit 2 ganger . vet ikke om det er jeg som skal ha sære deler men hver gang har jeg måtte vente noen uker på at alle delene skulle komme på plass. har ordnet frakta med jetcarrier / mangnum.no begge gangene og det har gått rask og ryddig for seg.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt annet spm, viss du sender med jetcarrier, hvordan gjør man med momsing og slikt fandenskap da? Kommer det direkte til deg da eller går det gjennom posten e.l?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

summit skal ha en god del ekstra for å sende utenlands så det er nok en del ekstra å spare. summit sender vel tingene som surface mail noe som gjør at det tar vinter og måneder før det kommer. jetcarrier sender kontainer med fly hver fredag så hvis pakka di er på plass før et gitt tidspunkt på fredag ( tror det var fredag men jeg kan jo huske feil) er pakka i norge på mandag . jeg tror jetcarrier momset det inn og sender pakka til deg med posten.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Summit, vil det i praksis alltid lønne seg å sende via Jet Carrier, fordi Summit tar så høy frakt på sendinger direkte til utlandet, samtidig som de sender fraktfritt innenlands i USA. Hos andre firmaer som ikke subsidierer innenlands sendingene, vil direkte sending lønne seg på svært små og/eller lette pakker som kan gå som brev (f.eks pakninger, emblemer ol).

NB! Heller ikke Summit sender "overload packages" fraktfritt. Dvs ekstra store kolli som crate motorer, dekk osv.

Dersom du sender via Jet Carrier vil avsender (f.eks Summit) belaste dit kreditt kort med varens pris og evt frakt innenlands i USA i dollar. Deretter får du en regning på epost fra Jet Carrier på frakt USA-Norge hjem til deg + norsk moms.

Ved Jet Carrier båtfrakt (lønnsomt kun på større kolli) må du ordne transport fra Oslo selv

Dersom du vil ha sendt direkte vil kredittkort belastningen selvsagt bli den samme. Omtrent samtidig som pakken har ankommet postkontoret hjemme hos deg får du er brev fra tollvesenet med "melding om toll/momspliktig vare fra utlandet". I brevet står det forklart hvordan du betaler momsen+ evt toll+ et gebyr på ca 100kr via nettet.

Selve pakken er gjerne sendt i oppkrav og prisen for å få den ut er lik fraktprisen fra norsk innskipningshavn (gjerne Oslo) og hjem til deg.

Båtfrakt direkte fra utlandet har jeg aldri prøvd.

Rett meg om jeg noe er feil. Rutiner endres litt innimellom, men det er OMTRENT slik det foregår ihvertfall.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i lokalet dems i Ohio å titta litt. Er som å komme til himmelen, gikk rundt å sikla i et par timer før dama dro meg ut & lommeboka var VELDIG tom.

Har ikke hatt noe problemer med dem, servicen dems er på topp (på e-mail, tlf og i butikken). Og så skader det ikke å være kompis med en som kjenner sjefen der heller, hehe.

De sender så fort du vil/betaler for :thumb

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider