Gå til innhold

Noen som har peil på Opel kontra anlegg =)

Ranger emnet

Cadden

Anbefalte innlegg

Halloen =)

Har klart å skaffa meg en Astra F 1.6 1993 mod som har gått 100.000

for under 15tusen... ( relativt bra stand! ) er en coupe/sedan.. noe i den dur

Så siden bilen var så billig vil jeg fyre i et anlegg, dette ska ikke være no show off helvete hvor helst hele byen skal se/høre meg, jeg vil ha fin og klar lyd, og helst en enkel subb! Jeg hører mest på Hip/hop, så om noen har erfaring med bil av samme type... Og vet om komponenter som smetter lett inn og passer min beskrivelse? Hjelp meg a' =)

Vell og merke det burde ikke overstige prisen på bilen xD

*edit* var litt trykkleifer her og der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du modifisere litt i bilen for å få plass til anlegget? Er det bare sub du skal ha? Du skal vel ha nye høytalere. hvilke/hvilken dimensjon. 6x9? 13cm? Når du sier at det helst ikke skal overstige prisen på bilen. Mener du at du skal ha det absolutt billigste? Eller vil du ha anlegg til rundt 15k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så å si samme bil selv og driver på å planlegger litt. Har planer om å oppgradere anlegge selv:) Har nettopp tatt av dørpanelet for å finne ut hva jeg har plass til. Kom fram til hva som skjuler seg bak der og det er 6" element. Men slik jeg ser det så sliter du med å finne noe som passer rett inn. vet der finns adaptere som du bare skrur på elementet osv, men tror det blir verre å finne element som passer. Men jeg har noen tips til deg.

Tips1: Hvis du skal handle deg nytt frontsett så pass på at det bygger lite. Orginale høyttalere bygger ca 4-5 cm(dybden) og da er det trangt mellom elementet og vinduet(når det er nede). Men med modifisering så klare du nok å få i et element som bygger ca 9cm.

Tips 2: Er at du bør finne et element med liten magnet(liten diameter på magneten), men dette er også mulig å fikse med litt modifikasjoner. Vinkelsliper er nok svaret vil jeg tror.

Kan ta bilder av hvordan det ser ut hvis det er ønskelig. Noe du lurer på så er det bare til å spør.

Tror vi har samme problemstilling for jeg er på jakt etter det samme som deg, stort sett. Så hvis noen har noe ambefalinger så skrik ut.

Mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider