Gå til innhold

pris på ny motor til scorpio

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

pass på og få trekt til toppen med moment nøkkel og etter boka for ellers kan du risikere at topp pakninga ryker etter kort tid igjen..

 

kjørte sierra 2.0l før og har vel bytta topp pakning to ganger på 10-11mndr...røk første gang 2uker etter jeg tok over bilen da hadde den stått i 3-4år tenker jeg....

go fast go strong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Viktig art en følger prosedyren korrekt på doch motoren.. husk å plane toppen før sammenmontering.. ofte dette som blir neglisjert og da får en gjerne lekkasje igjen.. noe mer ujevnhet enn 0,1mm bør ikke tålereres, lever da toppen til maskinering for å få den rett igjen. Be verrkstedet ta minst mulig da dette er mest hensiktsmessig.... Husk å gjør ren blokk skikkelig.. jo mer nøye du er jo bedre resultat!:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig prosedyre å planere topper laget av aluminium (samme om man tror den har slått seg eller ikke). Det er liksom garantien for at det blir bra det! LoCDoG, som de andre påpeker er det toppakningen din som lekker. Det du ser som "toppen" på DOHC-motoren er ikke selve toppen, men kun et toppdeksel, laget av plast. Toppdekselpakningen er altså pakningen til dette plastdekselet (olje fra smørningen på ventilene spruter opp i dette dekselet).

LoCDoG, jeg må høre litt ang. denne lambdasonden. Får ikke svart på det før senere. Heldig for deg så har jeg Haynes-boka til Sierra, så jeg skal scanne en tegning til deg som viser hvilke moment og rekkefølge man skal stramme toppen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailen er drittogfaenskap@hotmail.com

 

Stemmer det Kjetilr sier?

 

Vil det koste mye å få noen til å plane toppen?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Må vel ha ny kamkjede strammer oxo til denne kjiipe motoren? huff.. :rolleyes:

Er en fordel det ja.. Men kjip, nja. Så lenge kjøleviftene fungerer, og motoren får ny olje en gang i blandt, fungerer den egentlig veldig bra! Men den tåler ikke varmgang i det hele tatt, og problemet er vel både termobryteren og det at viftene går så sjelden at de setter seg fast! Jeg har stort sett hver lørdag i hele vinter seriøst forsøkt å ta livet av en Dohc, på en jordebane uten resultat! Solgte motoren billig da vinteren var omme, og den fungerer helt ok enda!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker =)

 

Kan jo likevel være den sonden på min.. Finner ut det etterhvert..

 

Nytt spm, er det torks/torques/det heter noe sånt (skruer) på DOHCen? Har fått hjelp til å bytte pakninger, men han måtte vite om det var sånne først.. Vet personlig ikkje ka det e ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen i helvete.. Tok kompresjonstest på bilen i forgårs, kompresjonen var bra.vet ikkje ka den skal være, men den var halveis oppe på det grønne på måleren.. Det utelukker dermed toppakningen og stempelringene som årsak til at den går dårlig (toppakningen lekker fremdeles olje då)..

 

Renste lamdasonden, ingen forskjell..

 

Lot bilen gå på tomgang, den endrer "oppførsel" hele tiden, var så mye at eg ikkje orker å gå inn på det.. Eksosen går fra å være svart til å være grå eller vanlig, og det e olje i eksosen.. Luktet moped av genseren min etter at eg sto ved bilen når den gikk på tomgang en stund :/

 

Har personlig en liten teori om at det kan være oljen i eksosen som plager lamdasonden, som endrer bensintilførselen, som gjør at den endrer oppførsel hele tiden.. Men den teorien går vel inn i rekken av teorier som slo feil..

 

Kan det være ventiltettere? Vet ikkje ka det e sjøl, men det blir nevnt fra alle hold syns eg..

 

Vurderer å få bilen på verksted snart, betale det det koster og selge den og kjøpe Volvo..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Kom til å tenke på noe når eg kjørte rundt i min far sin Baleno her i sted, eg fylte på mer olje rett før bilen ble på sitt verste, kan eg ha fylt for mye? Derfor det kommer olje i eksosen? Eller skjer ikkje det sånn?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

Hmm.. Kom til å tenke på noe når eg kjørte rundt i min far sin Baleno her i sted, eg fylte på mer olje rett før bilen ble på sitt verste, kan eg ha fylt for mye? Derfor det kommer olje i eksosen? Eller skjer ikkje det sånn?

Peil og se.... :)

Hvis du er skikkelig uheldig kan hjernen fått seg en trøkk. Men men, peil og se først ...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår