turbojonas Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Hei! for en tid tilbake fant jeg en side der noen hadde gjordt diverse triks med en 2.2i maskin, mens den stod i benk, og fikk 130 hk utav den, kun ved små ting. Denne siden leter jeg etter enna, men finner ingenting... Så, er det noen som har denne, evt. har noen triks i ermet? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 http://www.opeltuners.com er jo en fin side. vet ikke helt om det var den du tenkte på jEG? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 bra side, men det var ikke den. den jeg leter etter er en steg for steg guide til 2.2e.. takker uansett :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazoon Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 er opel 2,2i mekanisk eller elektronisk innsprut? kanskje litt ot men... har jo med rekord 2,2i motor`n å gjøre:) Siter Opel Astra 1.4..... x - Volvo 245 90 mod! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 elektronisk, men ikke chipbart på konvensjonell måte Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazoon Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 hmm.. skjønner ikke så mye av det jeg men;) trodde d jikk å chippe alle motorer med elektronisk jeg:p Siter Opel Astra 1.4..... x - Volvo 245 90 mod! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 det må da være noen her inne som har noen tips da vertfall. turbo er foreløpig ikke ett alternativ da jeg allerede har en turbo bil. er kun på utkikk etter litt optimalisering.. har f.eks hørt mye om 2 liter topp på 2.2 eller var det omvendt? og hva er fordelene? går det f.eks an å bruke 2.0e kammen i en 2.2e, eller er de like? tenker siden 2.2e`en dauer ut etter 5000... noen som vet noe? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 2.0 topp gir høyere komp, men har dårligere flow, og så må du bytte til 2.0 insug. en ny kam hadde jeg satset på. tror 2.0 kammen hjelper litt, men det hjelper med med en skikkelig kam. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Er det selve toppen som er lavere (hvor mye?), eller er forbrenningskamrene forskjellen på de to toppene? Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 noen som vet hvor mye man kan høvle av 2.0 toppen, utenatt det blir noe tull med ventil vs. stempel, og registerkjedet? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 i mangel på andre som har prøvd\svarer her, så skal jeg bare prøv meg frem, og legge ut målinger slik att vi lager en liten "tuning-guide". har et par motorer å prøve meg på for å si det sånn :) men det kommer ikke ennå, er langtidsprosjekt den asconaen min.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 1mm pleier å gå bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Skal ta med 2.2i motoren min på jobb over helga! Da skal jeg få lagt ut litt forskjellig om litt småtrimming av den med bilder iløpet av vinteren! ;) Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 bra. da lager den av oss som begynner først, en tråd, så poster vi begge i den :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 1mm pleier å gå bra. ok. jeg tenker å havne på ca 11-1 i komp, orginalt er 9.4-1, så jeg får se hvor mye jeg ønsker å høvle av. ulempen med å høvle er jo attjo mer du tar av, jo mer forandrer kam vinkelen seg.. men jeg ser jo an, mulig jeg ikke tar av mer enn 1 mm, mulig jeg tar av mer... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.