Gå til innhold

Low pass

Ranger emnet

haoarox

Anbefalte innlegg

På forsterkeren min har jeg koblet 2x 6x9" og en 12"

Jeg sliter litt med å finjustere de forskjellige verdier og brytere på forsterker så jeg trenger litt hjelp.

6x9'erne kjøres på egen kanal, det gjøre også sub'n. Men jeg har følgende brytere / verdier å endre på i hver kanal:

bryter: Range low/full/high

skrue: Low pass 20 til 80 (ca tror jeg)

Jeg har problemer med forvrengning når jeg skrur opp, de kommer fra 6x9'erne. Derfor har jeg satt range:high og midt på low pass. Sub'n har range:low og max på low pass. Effekten av dette er at jeg nå bare har dyp bass og ikke noe bass fra 6x9'erne som sørger for litt mere trøkk i trance låter o.l.

Så, jeg vet hva range er/gjør, men hva med low pass?

Har en Boss forsterker på 900W. Funker bra, bare jeg får stilt inn riktig i forhold til annlegget i bilen. 6x9 og 12" er også Boss. Vennligst ikke gidd kommentarer som "skaff deg bedre anlegg" eller "Boss suger" eller whatever sånt, jeg vet det ikke er verdens beste men det er hva jeg har akkurat nå.

Help please? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..justering av stereoanlegg ja. Range er jo delefilteret og det skal stå på Low på sub og full på høytalere med eget delefilter for bass/mellomtone/diskant og high på feks 6x9, dette er etter mein mening da.

Low pass skal du få dypere bass lenger ned den skrues, nesten så du ikke hører den.

Det jeg pleier å gjøre når jeg justerer er at jeg skruer alle potmeter ned på minimum og setter på delefiltrene.

Så skruer jeg opp spiller til ønsket volum og stiller inn bassen/sub til jeg blir fornøyd med den lyden.

Så justerer jeg opp høytalere bak slik at jeg blir fornøyd med lyden og så skruer jeg opp front høytalere og vipps så har du den lyden du ønsker.

Er det ikke flere justeringer altså, syntes det var litt lite.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider