Gå til innhold

940 turbo Automatgir

Ranger emnet


Jarlis

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vurderer å handle en 940 turbo, med automatgir.

Automatkassa var det eneste som satt meg litt i tvil, men har prøvd diverse andre biler med automat, og synes ikke det er så galt.

 

Er automatkassa i 95 modellene holdbare?

 

Hvordan er de å kjøre med, når man har automat og i overkant av 200hk?

 

Dyrt å bygge om til m90? mye jobb?

 

Takker for svar

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet hadde nesten kun automat på sine 940'er med turbo... de fleste kjørte over 500 000km på automatkassa med 0,8 i ladetrykk og ca 180 hk.. og de gikk uten store problemer. Viktig med vedlikehold dog... mange som glemmer girkasse og bakaksling.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ryker på disse kassene er overdrive delen, girene 1,2 og 3 er nesten umulig å slite i stykker. Kjører du normalt vil kassa vare lenge, men med leking og lyskryss raceing vil den nok O.D'en ta kvelden.

 

Hva er prisen på en 945 nå?? tenkte å selge min også? har en V70 som trenger skilter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay...

nett kjøpt en 940 96mod med fk som har åpent filter og justert turbo med strupeventil på en vakumdel på turbo etter som eg forstod. han har kjørt den på 0.8, men har også hatt oppi 1.2 sa han, UTEN CHIP!! ? (jobben gjort av en anna hobbymekker)

var ingen problem så lenge det ikkje blei tenningsbank påstod han.....(men det er vel bankesensor på de?)

Nå var toppakningen gåen og da han overhodet ikkje skrur så bare kjøpte eg den (nabo av meg). Kanskje den har gått seg alt for varm med mager blanding?

Skal sveise på ekstra nippel og kjøre wideband på den straks toppen er på igjenn, har en bekjent som kan låne meg utstyr fra Dynojet :-)

Tenkte og fikse den og selge den igjenn. Kan ikkje ha sedan eg :-(

men den bør jo vere skikkelig justert slik att det holder til nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay...

nett kjøpt en 940 96mod med fk som har åpent filter og justert turbo med strupeventil på en vakumdel på turbo etter som eg forstod. han har kjørt den på 0.8, men har også hatt oppi 1.2 sa han, UTEN CHIP!! ? (jobben gjort av en anna hobbymekker)

var ingen problem så lenge det ikkje blei tenningsbank påstod han.....(men det er vel bankesensor på de?)

Nå var toppakningen gåen og da han overhodet ikkje skrur så bare kjøpte eg den (nabo av meg). Kanskje den har gått seg alt for varm med mager blanding?

Skal sveise på ekstra nippel og kjøre wideband på den straks toppen er på igjenn, har en bekjent som kan låne meg utstyr fra Dynojet :-)

Tenkte og fikse den og selge den igjenn. Kan ikkje ha sedan eg :-(

men den bør jo vere skikkelig justert slik att det holder til nestemann.

 

det at topp-pakningen går på biler som er litt tuna og kjøres av folk som ikke skjønner seg på biler er "vel kjent"....hehe. I veldig mange tilfeller skjer sånnt pga bånn gass med kald motor... :)

 

Samme med biler som er "Damekjørt"... værste man kan kjøpe ass, og spesielt unge "aktive" damer... raser topp-pakninger i hopetall,hehe :):

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at topp-pakningen går på biler som er litt tuna og kjøres av folk som ikke skjønner seg på biler er "vel kjent"....hehe. I veldig mange tilfeller skjer sånnt pga bånn gass med kald motor... :)

 

Samme med biler som er "Damekjørt"... værste man kan kjøpe ass, og spesielt unge "aktive" damer... raser topp-pakninger i hopetall,hehe :):

var bare skade så det spruta vann ut under ex på 1syl. alle stålringene såg fine ut:): montert forsterka fra bcb nå med sterkere bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være chip fra en ft i hjernen da?kjørte med ft chip i min før, der kunne jeg lade bra mye, men skal ikke stole 100% på bankesensoren der, ikke alltid den slår inn, har fått tenningsbank uten at det har skjedd noe før..

 

korrosjon mellom blokk og føler er noe dritt ja...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår