Gå til innhold

Bakaksel-sladder: Ny TrueTrac er lansert!

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakker dere om å dreie av selve ringen? Den er jo så tynn at du bøyer den med henda om du er uforsiktig..

Er da ikke noe problem å dreie av sperra så mye at den passer!!

Min DIFF er dreid

 

Noen som har noen erfaring med truetrack ved vanlig kjøring, og banekjøring. åssen vil denne fungere ved hard kjøring på isbane med ispigg?

Jeg tror det skal gå bra..

Har brukt min på bane, men bare om sommeren..

 

Ellers, er den super på vei! Veldig stille når den slår inn, ikke noen smell elns.

Det er jo en diffbrems, fungerer som torsendiff.

 

Den trenger litt motstand, for å klare å bremse.. Men du har jo litt motstand med de piggdekkene også, så jeg tror det skal gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diffen er nyydelig til vanlig kjøring! jeg var redd at det skulle bli fælt å kjøre brutalt i svinger o.l. men med mine 200(eller hva de sier +-) hester er det null problem, myye bedre enn før når jeg kjørte med åpen diff, for da spant den med en gang, men av og til på ett hjul, av og til på to, altså sinnsykt ustabilt..

 

ser ingen grunn til at den ikke skal funke på is, men om det er en bane/løpsbil til is greier vel du deg rimelig fint med sveisa diff? me for all del, koster så lite at det er jo bare å kjøpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen må shimses av en som veit hva han driver med ihvertfall....

Hvis ikke blir det bare krås av det, da kan du like greit bare sveise den (nesten) :P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye du skal shimse må du jo nesten bestemme selv da.. I forhold til åssen clutch du bruker osv...

Spørr Euro-1, han er guru på detta her...

Det å bare putte det inn kan funke og det kan hende det ikke funker... Sundin fikk no snåle lyder derfra når han bare stappa den inn uten å shimse...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare shimse den ca likt som den var når du rev den orginale fra hverandre?

 

De er ikke 100% like, noe som gir feil forspenning på lager og feil inngrep mot pinjong.

 

 

Hvor mye du skal shimse må du jo nesten bestemme selv da.. I forhold til åssen clutch du bruker osv...

Spørr Euro-1, han er guru på detta her...

Det å bare putte det inn kan funke og det kan hende det ikke funker... Sundin fikk no snåle lyder derfra når han bare stappa den inn uten å shimse...

 

Du snakker vel nå om preload på bremsen? Den er såvidt jeg vet umulig å justere på Truetrac, men man kan bestille med høy eller lav preload. Jo mindre preload, jo mer slipper den.

 

En diff må shimses for riktig press mot lagrene og riktig klaring til pinjong.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diffen er nyydelig til vanlig kjøring! jeg var redd at det skulle bli fælt å kjøre brutalt i svinger o.l. men med mine 200(eller hva de sier +-) hester er det null problem, myye bedre enn før når jeg kjørte med åpen diff, for da spant den med en gang, men av og til på ett hjul, av og til på to, altså sinnsykt ustabilt..

 

ser ingen grunn til at den ikke skal funke på is, men om det er en bane/løpsbil til is greier vel du deg rimelig fint med sveisa diff? me for all del, koster så lite at det er jo bare å kjøpe

Det er den eneste "negative" tingen med truetrac skjønner du, den trenger litt motstand for å bremse..

 

Om du feks får et hjul i luften, kan du risikere at du må "hjelpe" med bremsen.

Det er derfor denne ikke er så veldig egnet til "rock crawling", men det kan vi uansett ikke gjøre med 240'ene våre! Jeg mener det er den beste diffen til "Ola Nordmann".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår