Gå til innhold

Tips til "gode" frontsett til Golf III?

Ranger emnet


Oleee

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, jeg regner med å spandere meg på Soundstream Lil`Wonder settet :thumb Hvordan er det settet sammenlignet med RF, Pioneer, Infinity, Focal, Polk Audio etc etc..?

 

Hvis dere skulle anbefalt meg en god forsterker med det samme da? Hva skal jeg kjøpe? Pris? 2-kanaler? 4-kanaler?

 

Oppsettet jeg har fra før, altså nå, er orginale fronthøytallere foran i dashen + noen små-diskanter ved stolpen og det kjøres via spilleren. I bagasjen har jeg en RF 12" drevet av en RF 1001BD monoblokk (03-04 mod) Med andre ord: Ingenting i dørene foreløpig...

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem som er best er nok mest en smaksak, komposett i den prisklassen av de merkene ligger ikke så langt unna hverandre, men lydmessig så synes jeg focal 165A1 og SS lil`wonder (ls.60c) er av de best jeg har hørt i en prisklassen, med en liten knapp på lil`wonder da jeg synes diskanten er mye bedre i den.

 

du trenger kun forsterker til komposettet forann? da ville jeg brukt en lil`wonder forsterker også, LW2.240 klarer seg til det:) billig og bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem som er best er nok mest en smaksak, komposett i den prisklassen av de merkene ligger ikke så langt unna hverandre, men lydmessig så synes jeg focal 165A1 og SS lil`wonder (ls.60c) er av de best jeg har hørt i en prisklassen, med en liten knapp på lil`wonder da jeg synes diskanten er mye bedre i den.

 

du trenger kun forsterker til komposettet forann? da ville jeg brukt en lil`wonder forsterker også, LW2.240 klarer seg til det:) billig og bra:)

 

Ja, men det høres lovende bra ut! :) Trenger en forsterker til høytallerne foran, muligens bak også hvis/når jeg kjøper det.. Så SS egner seg her også? Hva slags prisklasse snakker vi om her da?

 

Btw, når jeg har en RF monoblokk - kan den drive 2 stk sub'er? :bok

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken modell er det da??

 

RF monoblokken? Kjøpte den i januar 2004 en gang.. Den er grå med blå lysende logo i midten omgitt av masse masse riller..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du kan drive to eller flere subber med forsterkeren din kommer an på impedanse på bassene å hva forsterkeren takler, kjenner desverre ikke RF spes godt så det vet jeg ikke her nå:) men det bør ikke være noe problem:)

 

om du skal etterhvert drive elementer bak også så ville jeg kjøpt en 4kanals, enten SS LW4.580 eller SS LW4.480 begge vil gjøre jobben bra men jo mer effekt jo bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du kan drive to eller flere subber med forsterkeren din kommer an på impedanse på bassene å hva forsterkeren takler, kjenner desverre ikke RF spes godt så det vet jeg ikke her nå:) men det bør ikke være noe problem:)

 

om du skal etterhvert drive elementer bak også så ville jeg kjøpt en 4kanals, enten SS LW4.580 eller SS LW4.480 begge vil gjøre jobben bra men jo mer effekt jo bedre:)

 

 

Hva slags priser snakker vi om på de nevnte forsterkerne?:):

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de koster veil 2499 og 2999. om du tar kontakt med en av forhandlerene så få du sikkert et tilbud av dem om du skal kjøpe alt på en gang:)

 

Slår vel til med den som koster 3 lapper mens vi først er igang, hehe..

 

Men angående den forsterkeren, må jeg legge opp en ny strømkabel til den? Eller? :hide

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har Tru Technology modellen T4.65 som er glimrende til ett frontsett og evt noe baki, den går jo billig om dagen..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja der har du også en fet forsterker:) om du er rask:) hva du trenger av kabel er litt avhengig av hva du har fra før, men har du 35 eller 50mm2 fra før så bør det holde godt til dine evt forsterkere:)

 

Regner med at det står "str" på kabelen, for det husker jeg ikke.. Men skal jeg splitte opp den kabelen i 2 bare? Myser nooooob i lang vei her..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår