Gå til innhold

Tips til "gode" frontsett til Golf III?

Ranger emnet


Oleee

Anbefalte innlegg

ja om den er tykk nok så splitter du bare opp den med en fordelingsblokk eller sikringsblokk:)

 

Aha! :hello: Det er svaret..hehe.. Og eventuelle høytaller-ledninger bør være trekkes på den ene siden av bilen og deretter gjennom dashen til høytalleren på andre sida, hvis du skjønte hva jeg mente..:???:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer..

 

Problemet oppstår imidlertid nå du skal trekke fra høyttaler som er plassert i døren bak.. den MÅ nødvendigvis krysse strømmen dersom du skal legge alt av kabler i kanalane i bilen! Ikke alltid at det skaper problemer, men kan gjøre det!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream LW4.580 og Sounsdstream LS60C er antagligvis det jeg går for! :thumb

 

Hva syns folket om det? Vil det spilles slik at jeg høres? Hehe..:hello:

 

Angående kabler og sånt, hva trenger jeg da?

 

- RCA kabler? (hvor lange?)

- splitblokk/sikringsblokk

- høytaller-ledninger?

 

Isåfall, hvilke merker burde jeg gå for på ledninger og etc..?

 

sony_mexr1.jpg

 

Viktigste funksjoner:

 

Avspilling av DVD/CD

DRIVE-S HX

Zone x Zone

Giga MP3, lagre opptil 1000 sanger på 1 DVD

RDS-EON (SSIR-EXA tuner)

4 x 52 W (S-MOSFET)

24 biters D/A-konvertering

Vekslerkontroll for CD og MD

Egendefinert filkontroll

DSO

EQ7

Avtakbart frontpanel

2 AV-utgang/ 1 lydinngang

2 x Linjeutganger

1 x Subwoofer utgang

 

 

 

Har denne spilleren, men vil byttes til en annen snart tenker jeg.. Har alltid vært svak for Pioneer.. Noe mer av "utstyr" jeg trenger da?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endel forskjellige kabelsett som inneholder det meste du trenger. Priser fra 599 til 3999. Du trenger 2stk RCA, strømkabel til forsterker, remotekabel, sikringsholder foran og noen kabelsko, disse settene inneholder det meste. Passe kabel til forsterkeren er 25mm2.

 

 

Hva gjør jeg når jeg har en monoblokk fra før av? Den har jo remotekabel og strømkabel, husker ikke tjukkelsen..:( Men sjekker det opp..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg når jeg har en monoblokk fra før av? Den har jo remotekabel og strømkabel, husker ikke tjukkelsen..:( Men sjekker det opp..

Hva type er monoblokka? Du får sjekke hva kabel du har. skal du bruke samme kabel på monblokka og 4-kanaleren ville jeg ikke hatt no mindre enn 33mm2 kabel fra batteriet og bak, så kan du splitte det ut i 2stk 25mm2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva type er monoblokka? Du får sjekke hva kabel du har. skal du bruke samme kabel på monblokka og 4-kanaleren ville jeg ikke hatt no mindre enn 33mm2 kabel fra batteriet og bak, så kan du splitte det ut i 2stk 25mm2.

 

 

RF 1001BD (03-04 mod) Må sjekke opp hva slags kabel jeg har ja, så kan jeg poste det her.. Men hvis jeg har mindre enn 33mm2, da er det bare å rive ut den og legge opp en ny en? Samme str. med jordingskabelen også?

 

Hvor burde jeg ha splittblokken? Ved forsterkerne? Eller er det det samme?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF 1001BD (03-04 mod) Må sjekke opp hva slags kabel jeg har ja, så kan jeg poste det her.. Men hvis jeg har mindre enn 33mm2, da er det bare å rive ut den og legge opp en ny en? Samme str. med jordingskabelen også?

 

Hvor burde jeg ha splittblokken? Ved forsterkerne? Eller er det det samme?

Gå på Soundstream og tilbehør på siden vår, der ligger det et kabelsett som er perfekt til to forsterkere og det inneholder alt du trenger.

 

Bruk alltid lik str på strøm og jord. Splittblokka så langt bak som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet.. Hva vil et avvik fra denne tommelfingerregelen si? Hadde vært kjekt å vite!

 

Mvh

Det bør ikke være avvik i den reglen, det er bare sånn det skal være. Unntaket er vel om f.eks jord er veldig mye kortere enn +, men da er det ikke mye du skal gå ned, eks: 50mm2 + kabel som er 5 meter og 33mm2 jord som er 1 meter. Finnes tabeller for dette, hvis du vil ha det 100% nøyaktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår