Gå til innhold

Frakk2000 - BMW e36 - Babbtralle

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

Fått gjort litt i dag, selv om jeg opererte i vill feberrus, så fikk jeg gjort unna litt ting.

 

- Bytta Tennplugg kabler

- Bytta Tennplugger

- Bytta viftereim

- Sjekka lufttrykk i dekk

- MacGyverløsning på tomgangsproblem

 

 

oversikt.JPG

Jeg fant ut at tomgangsproblemet mitt lå rett ved enden av pila.

 

Den slangen var helt morkna og det var en stor sprekk i den ene enden, og en mindre sprekk i den andre. Kunne bare løfte slangen av, så løst hang den.

 

For å fikse problemet, så surra jeg Ducttape rundt, og slang på en strips for å holde møkka på plass. Merket med ett forskjell! Nå sviver den helt fint (såsi) på tomgang.

 

sprektslange.JPG

 

Den var litt spess også, større åpning i den ene enden, og mindre i den andre. Skal se om noen har en liggende, hvis ikke bestiller jeg en fra BMW, kan umulig koste mye.

 

Tror også jeg skal finne en løsning på bensinluktproblemet. Mistenker sterkt denne slangen for å stå bak:

bensinlukt.JPG

 

Den er ganske "fuktig" akkurat rundt nippelen hvor den går inn, så jeg går ut i fra det er morken slange her også, men denne er litt mer standard, så jeg tror jeg kan bare finne en liknende på temaen ellerno. Spørsmålet er jo, vil det sprute bensin rundt hvis jeg napper den ut??

 

Nå går jeg og venter på en liten slump med penger, så jeg kan få handla kompressor og det som må til for å lakke bagasjelokket. Skal også bruke guiden som stod i det siste max power som referanseguide til en del små rustflekker. Regner med jeg får god bruk for airbrushen jeg handla inn.

 

Skal snekre et lakkerom, som jeg skal montere opp i låven, ei treramme på et par meter, trekt med gjennomsiktig plastikk, og ei avtrekksvifte med slange ut. Slenger inn en liten radiator også for å varme meg og lakken med.

 

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått handla litt i dag:

 

- Viftereim til servopumpe

- Kompressor

- Slanger og blåse "Pistol" til kompressor

- Endestykke til eksos

 

kompressor1.jpg

Herligheten kostet meg 498,- på Coop Obs! første jeg fikk lakk olje som en ulv, da var det rett opp og bytte. Denne fungerte flott. Har montert vannskiller også, og fått blåst litt luft. Ser ut til å fungere flott.

 

Kjøpte også et endestykke til eksosen. (Ikke et sånn jalla 4" nei..)

 

Archive%5CProduct_images%5C79%5CLarge%5C79-400_l.jpg

 

Hjalp litt.

 

Fant også frem deler jeg skal handle på Koed.dk. Tenker det blir en fin ferietur til Århus og distriktet.

 

Følgende skal bestilles:

 

billede.asp?billede=3194_1_38331.jpg&map=1

Høyre og venstre forskjerm. (248,- x2)

 

billede.asp?billede=2723_1_34905.jpg&map=1

Gitter til M-Tech fanger.

 

billede.asp?billede=983_1_35921.jpg&map=1

97-look nyrer. (Akkurat denne delen er rusten på min, kan likegodt oppgradere litt, ingen som ser forskjell uansett..)

 

billede.asp?billede=983_1_39796.jpg&map=1

Må ha noen nye nyrer til grillen.

 

billede.asp?billede=2598_1_34441.jpg&map=1

Ny "m-tech" look diffuser. (Denne er kutta opp og ødelagt på min, kan likegodt "oppgradere" litt her også).

 

Alt i alt kommer det på rundt 2600. Regner med jeg muligens kjøper no smådeler også.

 

Skal handle lakk snart, må bare få solgt de gamle felgene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i dag også, ordnet plass hvor jeg skal lakke, handler lakk på torsdag eller fredag, så da blir det liv!

 

Fått bytta litt interiørpærer, og gått over lyktene i dag.

 

sotalykter.JPG

Før bilde.

 

baklykt1.jpg

Etter litt pussing

 

baklykt2.jpg

Mer pussing og litt gnukking med Autoglym Metal Polish, så blei det shine ihvertfall :) (Autoglym Metal Polish = Autosol mer eller mindre).

 

baklykt3.jpg

Den andre lykta blei litt bedre, men det er fortsatt spor etter sig når han forrige eieren hadde lakkert de (sota). Mulig jeg får peise over med mer pussing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strippa det nyinnkjøpte bagasjelokket, var lettere enn jeg hadde trodd, bortsett fra pyntelista vedsiden av låsen. Alle skruene var rusta helt i støkker, endte med at jeg knakk lista :(

 

Regner med jeg må bruke lista som står på det gamle lokket. Jaja.

 

Noen som vet om bra plasser å kjøpe skruer? Biltema har et heller snevert utvalg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt speedometer er på vei i posten. Har lakkert litt i dag, pyntelista ved låsen på bagasjelokket ble OK, men dreit meg litt da jeg skulle lakke bagasjelokket. (Gikk akkurat tom for lakk da jeg skulle sprute, blei masse flekker og bobler, ikke bra). Så det må stå over natta, så våtsliper jeg og lakker på nytt. Dobbelsjekker at jeg har nok lakk denne ganga.

 

Ellers er jeg fornøyd med Biltema sprøyta, funka fint den :)

 

Lakkerer sideskjørtene også i morra. Får se hvordan det blir! *spent* bilder kommer, har tatt, men ikke lasta inn på maskinen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort en del!

 

Men blei litt satt tilbake pga dustete anbefaling med lakkblanding.

 

GRR...

 

Jaja, har alltids pussepapir og tid. Fint SKAL det bli.

 

Først nappa jeg av pyntelista som stod på det forrige lokket. Tror onkel Orginal Politzei blir glad, når jeg medelder at denne skal selges. Isj.

 

Pussa den og ga den et lag med grunning.

 

m_spoiler.jpg

 

Slang opp masse plastikk, så jeg fikk min egen "lakkebinge" på låven.

 

lakkebinge.jpg

verkt%F8y_stemning.jpg

 

Pusse ned, sparkle..

sparkel_tjohei.jpg

sparkel_mer.jpg

 

grunning_1.jpg

grunning_2.jpg

 

Rakk ikke knipse mer, men fikk lakka ferdig pyntelista ved låsen på bagasjelokket, tar et bilde av det i morra.

 

Skal også (forhåpentligvis) gjøre ferdig bagasjelokket i morra. Det tar litt tid..

 

Her er et bilde av hvordan baklysene blei etter ei runde med mer pussing og autosol!

 

baklyktene_ferdig.jpg

 

Neste prosjekt, nye frontskjermer, lakke all plastikken (fangere og sideskjørt), fikse panser, bygge sub.

 

Denne subben skal inn:

 

dy9212-300-web.jpg

 

More updates tomorrow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår