Gå til innhold

Sentrallås fra Biltema

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å sette inn en sentrallås av den typen de selger på Biltema i min 405. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Har hørt at den ikke passer alle biler, og gubben bak disken kunne ikke svare på om den gikk i en 405.

(Billige på en del deler disse folka, men ikke altid like interessert i å yte service...)

Er det evt mye jobb å plukke ut en sentrallås fra en delebil, hvis man finner en?

EiSvIn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen jeg hadde på 405'en min var fjernstyrt og hadde en stor sensor i taket foran takluken. Jeg kan ikke se for meg annet enn at det er mye jobb å få av den like hel og få med deg alle ledningene, hvor de skal kobles etc.

Men du har jo den fine verkstedhåndboken du fikk av meg. Ta en titt i den og se hvor innviklet låsesystemet er. ;)

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle ledninger ligger oppe! Det er bare å røske ut en sentrallås fra en som er vraka. Husk at det er en fordelt å ha kontrollen dersom du skal plukke ut en som er fjernstyrt. Ellers er det ikkeno problem!

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda! Prøv å hør med Eriks Bildemontering på Nesodden! De er jævlig billige! Fikk hele fronten til min for 400 spenn...

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende uenighet med pafh sitt inlegg alstå, ang kvaliteten.

Eneste er at el. tilkoblingen måtte brukes fra orginalene.

Er dette noe står jobb å mikle til? Det har ikke vært sentrallås tidligere i bilen, men det kan da ikke være så mange ledninger i en sentrallås?

EiSvIn

Lenke til kommentar
Del på andre sider