Gå til innhold

Kjøpe ny bil

PanDa

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter å tenker på å kjøpe meg en bil, har begynt å tippe over på Civic 92-95'.

Så lurer jeg bare på om det er noen spesielle barnesykdommer jeg bør styre unna og hvilken pris jeg kan regne med, håper å bruke under 30.000 da siden jeg er litt "short on cash" og dette er mer eller mindre første bil. Og om noen vet om en slik en nå for tida?

Takker for svar

Mvh JES

VW Touran 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Sitter å tenker på å kjøpe meg en bil, har begynt å tippe over på Civic 92-95'.

Så lurer jeg bare på om det er noen spesielle barnesykdommer jeg bør styre unna og hvilken pris jeg kan regne med, håper å bruke under 30.000 da siden jeg er litt "short on cash" og dette er mer eller mindre første bil. Og om noen vet om en slik en nå for tida?

Takker for svar

Det finnes fra tid til annen Civic 92-95 til salgs i Norge for under 30.000,- (privatsalg vel og merke, uten garanti...) - men da må du neste ta med i budsjettet å bruke samme summen på rep og vedlikehold de nærmeste par årene.... Og barnesykdommer er vel litt seint å snakke om på en 11-14 år gammel bil :) Men typiske ting på Civic, bare for å nevne et par i fleng, er fordelere (dyre helt nye, populære på bilopphuggeriene...), synkringer i girkassa, på enkelte modeller (motorutgaver) topp-pakning, RUST i hjulbuene ("Sykdom" no. 1 kanskje???), slitte foringer og opphengskuler. Hovedrele. Dørhengslene er ofte litt tandre og gir slakke etter noen år.

Men så er det vel ofte sånn at man får det man betaler for, og som førtegangsbil så har mange ofte ikke så store krav og forventninger heller når man bruker 20-30.000,- på en bil.

Civic er egentlig både enkel å skru på selv, og deleprisene rent generelt er kurrante (bortsett fra enkelte ting som f.eks fordelere og drivknuter...) - men det aller meste kan skaffes fra 3.partsleverandør og er da VESENTLIG billigere, eller fra bilopphuggeri..... Og det finnes vel ikke en bilmodell her i verden med større utvalg av TUNE-UPS! :) Styling og teknisk. Ikke noe problem å 10-doble innkjøpsverdigen på bilen, bare man er like corny som undertegnede, hehe.... Men da kan man faktisk ende opp med en så godt som fabrikksny bil med ytelser LAAAAAANGT over en fabrikksny bil...hehe.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider