Gå til innhold

Porsche 911 turbo ved Ullevaal stadion

Ranger emnet


formel1

Anbefalte innlegg

holy macarony.

 

btw; 478kw er 640gamp.

er bilen benka med disse resultatene du viste til nederst der?

 

 

650 hk = 478,075 KW

640 hk = 470,720 KW

 

Motoren er ikke målt i bremsebenk enda, men dette er de offisielle tallene fra Turbo Tuning Pietz GmbH, hvor motoren fikk en liten makeover :): Dette er et velrenomert trim/racingfirma med 25 års førstehåndserfaringer med sportsbiler/racingbiler som bl.a. Ferrari og Porsche.

 

Jeg må si at det er meget stor forskjell fra de originale 420 hestekreftene, og effektregisteret har en betydlig karakteristikk. Gassresponsen er overraskende kvikk til tross for større turboaggregat, men samtidig krever bilen ny kjørestil og tilvenning. Den er betraktelig mer følsom på gassen bl.a. p.g.a. lettet svinghjul og raceclutch, men det går seg mer og mer til.

- Porsche Club Norge & BMW Car Club Norway -

 

2001 Porsche 996 Turbo (sheriffbil)

1994 BMW E36 M3 (bruksbil)

1993 Toyota Corolla XLi (husmorbil)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår