Gå til innhold

Mange A sikring på strømkabel og

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

For å få fortest mulig respons så valgte jeg og poste er, jeg bestiller stereo til golfen i kveld.

Spørsmål nr. 1 .

Jeg skal drive en Audiobahn sub med 2x12" med en Rockford Fosgate 401S

Effekt RMS 4 Ohm 2x100 watt

Effekt RMS 2 Ohm 2x200 watt

Effekt RMS brokoblet 4 Ohm 1x400 watt

Hvor mange Ampere sikring må jeg ha på strøm kabel?

Spørsmål nr 2. Hvor lang jordings kabel trenger jeg?

Jeg kjøper 20mm2 batterikabel, det holder vell?

Hvor mye koster en iso kontakt?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk bagasjerommet etter bolter som går igjennom karosseriet... regn med 1.5 meter jordingskabel, hvis du skal ha den liggende under teppet osv.

Du bør (må) ha like kraftig jordingskabel som strømkabel.

En isokontakt bør ikke koste så mye, 100kr ellerno, men det er jeg ikke sikker på :)

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

For å få fortest mulig respons så valgte jeg og poste er, jeg bestiller stereo til golfen i kveld.

Spørsmål nr. 1 .

Jeg skal drive en Audiobahn sub med 2x12" med en Rockford Fosgate 401S

Effekt RMS 4 Ohm 2x100 watt

Effekt RMS 2 Ohm 2x200 watt

Effekt RMS brokoblet 4 Ohm 1x400 watt

Hvor mange Ampere sikring må jeg ha på strøm kabel?

Spørsmål nr 2. Hvor lang jordings kabel trenger jeg?

Jeg kjøper 20mm2 batterikabel, det holder vell?

Hvor mye koster en iso kontakt?

Ampere på sikringa kommer vel an på hvor mange ampere forsterkeren kan trekke.. Men 40 amp holder vel.

Jordkabel trenger ikke være lengre enn 1m. Trenger sikkert ikke være så lang engang. Skal jo bare fra forsterkeren og til karosseriet. 20mm2 holder. Husk at jordkabelen må være like stor som strømkabelen :)

Iso kontakten koster vel rundt en 100 lapp. Tror det var no sånt jeg betalte..

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på forsterkeren din, hvor mange amp. sikringer står på den?

ta det tallet, trekk fra litt, og du har sånn ca størrelsen på hovedsikringen din.

mine forsterkere har hhv. 75 a og 40 a på hver.. men hovedsikringa er vel på 60 a.. forsterkerene klarer ikke dra mer strøm enn det slik de er satt opp nå.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wibla

Sikringen skal være på det kabelen tåler, eller litt mindre ... hvertfall såvidt jeg vet, sikringen på forsterkern(e) er for å beskytte forsterkere, ikke kabel.

Sikring på kabel er for å beskytte mot kortslutning mellom batteri og forsterker. :)

Ække så gæli sagt det der nei..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringene som står i forsterkeren har jeg aldri vert borti at har vert til høytaler utgangene ...

Du kan se hvor mye denne sikringe(ne) er på å ta en litt mindre sikring som kortsluttning sikring fremme med batteriet. med en 20mm2 kabel skal du ivertfall kunne ha 30 A sikring som skal holde hvis du regner : i = p/u i = 400/ 12 = 33,33A forsterkeren har også en virknings grad ( varme tap ) så den skal ikke trekke mer en 30 A.

Mange som overdriver den kortsluttnings sikringen , men det er farlig - den bør egentlig være så liten som mulig ( uten at den går når du spiller ).

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikringa ved batteriet er "kortslutnings" sikringa, det er derfor den skal være helt ved batteriet, den skal væra 1,5 gang så stor som sikringa på forsterker..

sikringa på forsterkern er for forsterkern.. hvis du feks tar feil av + og - ledning...

1-1,5 meter burde vel holde? husk å puss GODT ned under jordings punktet, eller vil det ikke hjelpe mye med 20kvadrats kabler.. hehe da vil forsterkern kutte med EN gang( det gjorde min første gang)

bruk sand papir og en kraftig skrue med mutter feks..

iso overgangen ligg vel på ca 100 ja..

Lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider