K.A. Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Driver å titter litt på Amazon for tiden. Har litt lyst på et prosjekt. Har aldri hatt Amazon før Men har hatt Volvo fra serie 140/160/200/300/700. Det synes at disse Amazonene har de samme problemene.:iconsm - Rust i innerskjerm, bakkant foran. - Rust i kanal bak dør. - Rust i gulv. Er det noen som har noen tips om hva jeg bør se etter , når jeg kikker på en Amazon? Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Du nevner noen vesentlige steder. I tillegg bør du titte langs hele skjerminnfestingen langs panseret i innerskjermen foran. Fra hjulhuset altså. Her er det en slags hylle som dritt og møkk samler seg, binder fuktighet og danner grunnlag for rust. Det samme gjelder helt foran på skjermen over lykta og helt bak på skjermen ved overgangen til a-stolpen. Videre bjelken som går under bilen omtrent der de som sitter i forsetene hviler bena, i bakkant av kanalene, den horisontale kanten som danner overgangen mellom kanal og bakskjerm på todørsvogner, hjulbuer og innerskjermer bak, i bagasjerommet ved hjulhusene og i reservehjulsbrønnen. Dette var noen av stedene en Amazon gjerne ruster. Du bør også sjekke at krommen er i god stand, siden nyproduserte deler har mangelfull forkromming og at dashbordet er helt, siden den nyproduserte har feil mønster. Det finnes mye brukte deler å få tak i, men den heldekkende gummimatta på gulvet i kupeen er vanskelig å få tak i. Den er et skille ved en eller annen årsmodell, husker ikke vilken og kun en av disse typene nyproduseres, husker helle ikke vilken. Derfor bør du være svært forsiktig med den gamle gummimatta slik at du kan bruke den om igjen. Har selv etpar todørsvogner, men min absolutte favoritt må være ei firedørsvogn med automatgir. Lykke til med biljakten. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 jeg kjøpte en bil som hadde rust på alle di vanlige plassene, godt skjult av juks. jeg sier bare en ting.. vær orntelig nøye når du sjekker for rust. særlig rundt a-stolpene. det er tar forbanna mange timer å fikse orntelig. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg