Gå til innhold

Innpress Audi 100 88' Trenger hjelp FORT!!!

Ranger emnet

Stingher

Anbefalte innlegg

Har bestillt felger til min Audi 100 1988 mod.

Standard innpress er 45. Hva slags innpress burde jeg ha på de nye felgene?

Felgene heter Wolfrace Rage 7x17 med 205/40/17 dekk.

Kan velge mellom disse:

# 4x108 ET 15

# 4x108 ET 25

# 4x108 ET 40

Har allerede bestillt ET 40, siden disse var nærmest org. men hva er det jeg burde gå for?

Link til siden:

http://www.superstyling.no/shop/product_info.php?cPath=291_550_576&products_id=1973

Toyota MR-S

[X] - Mazda Mx-5 NB 1,8

[X] - Audi 100 2,2E

[X] - Peugeot 405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter egen erfaring fant jeg ut at man bør gå ned i innpress hvis man skal ha bredere felg enn orginalt. F.eks så kjøpte jeg felger som var 8" brede, og da kunne jeg ikke hatt 45 i innpress (som er orginalt), da hadde dem komt for langt inn. Så jeg kjøpte med 35 i innpress.

Så når du skal ha felger som er 7" brede hadde det sikkert gått med 45 i innpress, men vil tro 40 skal gå helt fint. Bygger vel en halv cm lenger ut.

Audi 100 2,3E '91 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET40 er det eneste som vil passe.

Men - dekk i 205/40 er HELT feil! De blir knøttsmå på den bilen, ulovlig små samt at det ser helt dumt ut. Riktig på den bilen er 205/50-17, evt. 215/45-17, men sistnevnte kan bli litt trangt selv om de også er noe mindre enn originalt.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET40 er det eneste som vil passe.

Men - dekk i 205/40 er HELT feil! De blir knøttsmå på den bilen, ulovlig små samt at det ser helt dumt ut. Riktig på den bilen er 205/50-17, evt. 215/45-17, men sistnevnte kan bli litt trangt selv om de også er noe mindre enn originalt.

De blir bare 3,1% mindre enn org, pluss litt breiere. Skal ikke ha no 50-ballongdekk heller. :)

Toyota MR-S

[X] - Mazda Mx-5 NB 1,8

[X] - Audi 100 2,2E

[X] - Peugeot 405

Lenke til kommentar
Del på andre sider