Gå til innhold

Bilforsikkring Er Svindel!!

Ranger emnet

caterpillar

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

19-åring fikk forsikringssjokk

LILLEHAMMER (VG) Dette er Anette Galåen (19) og hennes seks år gamle Toyota Yaris. If krever 41 395 kroner for å forsikre det lille kjøretøyet.

19-åringen på Lillehammer kjøpte 2000-modellen i fjor og fikk et spesialtilbud på forsikring gjennom forhandleren på 7370 kroner. Et år senere var prisen hos If steget med over 34000 kroner!

- Med premien til If kunne jeg i løpet av to år kjøpt meg enda en Yaris. Nå er jeg strålende fornøyd med det nye selskapet, som faktisk er et par hundrelapper billigere enn det jeg betalte i If første året, sier Galåen.

Hvis foreldre eller besteforeldre er med på det, er det imidlertid lett å unngå dyre forsikringspremier for ungdom. Hvis bilen blir registrert i foreldrenes navn og forsikringen tegnes av dem, vil de unge slippe dyre premier og få mer igjen hvis de krasjer. Dette er et velkjent fenomen for forsikringsselskapene.

- Det er vanskelig for oss å gjøre noe med det. Dette er lovlig så lenge foreldrene står oppført som eier av bilen. Vi spør bare hvem som eier bilen, ikke hvem som kjører den, sier Frostad.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv i kontakt med IF når jeg skulle forsikre MB`en min. Da sa dem at det var alt for dyrt for meg å forsikre den hos dem så de ville ikke si prisen. Fikk prisen til slutt og jah .... 45 000 skulle dem ha for en 81-modell!!!!!! La bare på røret og ringte til Gjensidige. Etter det så har jeg hatt alle mine forsikringer der og er strålende fornøyd. En liten periode i fjor hadde jeg 3 biler forsikra der. Mazda 929 2,2i, 280SE 81-modell og en 2liter Omega a. Total forsikringssum pr år var 5942,-. DEN var jeg fornøyd med :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke som ett sjokk i det hele tatt da det er snakk om IF. Uansett hvem eller hva det er snakk om som jeg har vært i kontakt med angående forsikring er det IF som ligger på desidert høyest priser. Bare på Audien min fikk jeg 250% billigere forsikring på å bruke Gjensidige i forhold til IF.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med å forsikre bilen på mor og far er at den dagen du skal forsikre noe på deg selv skarter du på bunden med % dine. Jeg har ALLTID forsikret på med selv og har 75% på 4 året på den ene og 60% på den andre forsikringen min nå. Jeg synes det er bedere å begyne å spare seg opp % så fort som mulig.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok leste jeg nettopp saken og var på vei til å starte tråd selv. Ikke dårlig.

Men hvorfor skal unge sjåfører egentlig betale mer? Vi har en måte å straffe personer som ikke kjører bra. Gi dem høyere forsikringspremie.

Idiotisk å forhåndsdømme en hel gruppe mennesker. Og la oss ikke glemme at denne gruppen er den som generelt sett har minst penger.

Selskapene er griskere enn de fleste.

Neh, liker dem ikke.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikka at IF kan drive på sånn jeg, dem skulle ha 42000kr for å ta min 1998 V70 2,5lt.

Ringte Gjensidige etterpå og der ble prisen ca 18000kr, det er jo en god del forskjell på 18k og 42k.

If må vel snart skjønne at dem må sette ned prisen får å få kunder.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider