Sower Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 hvordan kan du begynne å spare opp % når forsikringa koster nesta mer enn bilen? :watchout bedre å vente med sparinga når du blir 'voksen' (25år) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Virker nesten som IF satser på å gi unge billig forsikring ett år, og så håper at de er for late til å bytte. Det skjer overalt ellers i bankbransjen, så hvorfor ikke? Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 if skulle ha 18000 i året for GL og 27000 for turbo Helt utrolige priser for en gubbebil... Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r0ver2 Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Bare jeg som er en særdeles fornøyd IF-kunde? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 ingen forsikringsselskaper bortsett fra gjensidige som vil forsikre ungdommer, derfor skrur dem opp prisene slik at ingen forsikrer hos dem! Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 hvordan kan du begynne å spare opp % når forsikringa koster nesta mer enn bilen? :watchout bedre å vente med sparinga når du blir 'voksen' (25år) Jeg startet med BMW'n. 18 år 325 E30 kunn ansvar. Betalte 6k og ett eller annet. Hadde den i 4 år før jeg kjøpte M3 E30. Fortsatt bare ansvar og betalte nesten 8K. Hadde den i ca 2 år. Da hadde jeg spart opp % i 6 år og når jeg nå kjører en dyrere bil som det lønner seg å ha full kasko på sitter jeg som sakt med 75% på 4 året og kommer MYE billigere ut av den en om jeg skulle startet med startpakken som førstegangs forsikrer. Er gjort MASSE undersøkelser på forsikring og dere må huske at alle tester og forsikringsselskapene selv sier at det er bortkastet å ha full kasko på biler som er verdt under 150K. Du betaler mere enn du får igjen og det er ikke værdens undergang om noe skulle skje. Men biler til en verdi av 150k og oppover er det lønnsomt. Ser folk skriver her at de fikk det og det på div Volvo etc fra 80 tallet. Å så??? Hva skal du med annet en ansvar på en bil som koster deg ca 2 månedslønner å erstatte hvis du vraker den? Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 bedre å vente med sparinga når du blir 'voksen' (25år) Dessuten er du ikke regnet som voksen i øynene på ett forsikringsselskap før du er 30 år:thumb Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 If har vel valgt å ha så høye priser for unge fordi at de ikke vil ha de som kunder. Enkelt og greit. De er ikke de eneste,men husker ikke konkret andre selskaper nå. Og har man en gammel bil som ikke er verdt noe særlig,så ser ikke jeg vitsen med full kasko. Jeg har det på min mye pga at jeg må det siden de krever det på lånet. Gjensidige må jo sope inn masse kunder på at de gidder å gi noelunde fornuftige priser til unge. Som dere ser her er det magne som velger gjensidige... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subaru_power Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Har selv forsikret en Subaru Legacy Turbo 92`, 22 år gammel, har 30% bonus og full kasko! 12k i kjørelengde. Betaler 9k i året. Har den forsikret hos Gjensidige, IF er bare uaktuelt. Spurde ikke IF om pris når jeg skulle ha forsikring engang. Borkastet tid. Er jo biler med 1/2 effekten som ligger med forsikring til 40-50k. Siter http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Jeg hadde meg en ringerunde rundt for og høre hvor mye det kostet og forsikre min bil (LES: signatur), og fra IF tror jeg faktisk at de ikke ville forsikre bilen min i det hele tatt.. Man måtte være over 30 sa dem.knock men IF har vel alltid vært litt spesielle i sine saker... Hos Sparebank1 tror jeg det kostet 8ettellerannet... Hardt og være ungdom Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 sku fanmæ tru dæm fikk provisjonslønn etter det en betalte i forsikkring...... PRØV DENNE: ring FLERE GANGER til alle forsikkringselskapene,SÅÅÅ ska du få se no rart: INGEN forsikkringspremier er like....:fuckme2: INGEN!!!! det har jeg prøvd m'm .HUSK Å SPØRR OM DET SAMME ALLE GANGENE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 IF skulle i følge websiden ha 70 000 i året for å forsikre min 8 år gamle bil. Det morsomme er jo at bilen ble kjøpt i USA for 48 000kr (med moms og avgift blir det selvfølgelig mer). Men grunnen er jo ganske åpenbar: IF tilbyr kun forsikring for voksne. Mest sannsynlig pga et krav i loven, kan de ikke stenge ut kunder pga alder, og derfor gjør de det i stedet ved å sette helt urealistiske priser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 IF skal ha 10288 kr for aa forsikre Buick'en min... glad jeg ikke bruker dem :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Mest sannsynlig pga et krav i loven, kan de ikke stenge ut kunder pga alder, og derfor gjør de det i stedet ved å sette helt urealistiske priser. Det stemmer. Ifølge norsk lov er det påbudt å ha forsikring på bilen din. Og da har ikke forsikringsselskapene låv å nekte deg forsikring. De MÅ gi deg forsikring hvis du spør. Måten de ungår dette på er å sette så høye premier på bilen at du ikke har råd til å bruke dem eller de tjener fett hvis du er så dum at du bruker dem. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Gjensidige skulle ha 6k + 1.5 i ungdomstillegg for å forsikre preluden min i mitt navn når jeg var 18. Det er jo ikke galt, var med ansvar og 8kkm :) Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg