Gå til innhold

Bilforsikkring Er Svindel!!

Ranger emnet

caterpillar

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skiftet nettopp fra Gjensidige til IF, ble halve prisen for mitt vedkommende.

Har nettopp hatt en skadesak også som enda ikke fått svar på, og i den forbindelse er en ting jeg lurer på:

Hvis jeg blir tildelt skylden (meget sannsynlig), hvor mye bonus mister jeg da?

Skaden oppstod mens det enda var Gjensidige sin forsikring som gjaldt.

Jeg har jo allerede betalt for et helt år hos IF, men følger bonus-tapet meg til det nye selskapet også?

Sånn at de kan kreve at jeg betaler ekstra fordi jeg krasjet når jeg var under Gjensidige?

Og en ting til, må man betale egenandel når man har krasja?

Og hva er det vanlig at denne ligger på?

:bok :bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapene er noen griske jævler. Leste at de siste årene har forsikringspremien steget med rundt 100% på mc-forsikring, selvom utbetalingene ikke har steget. Og bare en brøkdel av det som betales av mc-førerne betales ut igjen ved ulykker. Resten går i lommen til selskapene. Tar forbehold om feil da det er lenge siden jeg leste dette. Var forresten NAF som hadde kommet frem til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikka at IF kan drive på sånn jeg, dem skulle ha 42000kr for å ta min 1998 V70 2,5lt.

Ringte Gjensidige etterpå og der ble prisen ca 18000kr, det er jo en god del forskjell på 18k og 42k.

If må vel snart skjønne at dem må sette ned prisen får å få kunder.

Hvorfor må de det? De gir gode tilbud til de som de ønsker som kunder (sånne som faren min som har hatt forsikringer i 30 år og aldri en eneste skade) ungdommer ser de på som en risiko og da er høye priser eneste løsningen for 1) ikke få de som kunder 2) Ha dekket inn litt av utbetalingen når noe skjer.

De leker jo trossalt ikke butikk heller.Da er det bare å finne de som vil forsikre akkurat din bil billigst

Og tro meg selv om du er over 25 så hjelper det lite hos IF dersom du har postnummer under 2100 (oslo+ omegn).

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kong-Erik J:

forsikringsselskap varierer pokker så mye fra person til person...

tilbudet til meg var 20k i året for en bil jeg betalte 25k for (ansvarsforsikring).

Og dette er jo tull! satte den på mamma og må bare betale 3k i året.. jeg vil heller holde på dette til jeg blir voksen og vente på at tilbudene skal strømme inn til jeg blir 30, eller at jeg skaffer meg en pen golf med 'normalt' med hester.. m'm

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de det? De gir gode tilbud til de som de ønsker som kunder (sånne som faren min som har hatt forsikringer i 30 år og aldri en eneste skade) ungdommer ser de på som en risiko og da er høye priser eneste løsningen for 1) ikke få de som kunder 2) Ha dekket inn litt av utbetalingen når noe skjer.

De leker jo trossalt ikke butikk heller.Da er det bare å finne de som vil forsikre akkurat din bil billigst

Og tro meg selv om du er over 25 så hjelper det lite hos IF dersom du har postnummer under 2100 (oslo+ omegn).

Nja... Foreldrene mine har altid hatt If som forsikrings selskap men nå syntes de at det begynte å bli for dyrt så de sjekka med Gjensidige, og fant ut at de kom til å spare havlvparten på alle forsikringene samlet.

Innbo forsikringen på hus var også mye høyere og de mista ingen (goder) på å skifte.

Da er det jo ikke noe vanskelig valg, selfølgelig bytter man selskap da. Ergo taper If kunder når de har skyhøye priser.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at banken har lov til å si "Sorry, men deg låner jeg ikke penger" mens IF ikke har lov til å si "Sorry, men deg kan jeg ikke selge en forsikring"

Men noen selskap sier jo det, jeg hørte på forsikring på en Volvo 850 R i Terra å da sa dem det at SORRY du må være 28 år for at vi kan forsikre den på deg.

Hadde sikkert fått forsikra den med bare ansvar, men kravet om at jeg fikk låne penger til bil var at jeg skulle ha full kasko på bilen.

Sjelden at en ungdom kjøper seg en bil til 200.000kr uten lån.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen selskap sier jo det, jeg hørte på forsikring på en Volvo 850 R i Terra å da sa dem det at SORRY du må være 28 år for at vi kan forsikre den på deg.

Hadde sikkert fått forsikra den med bare ansvar, men kravet om at jeg fikk låne penger til bil var at jeg skulle ha full kasko på bilen.

Sjelden at en ungdom kjøper seg en bil til 200.000kr uten lån.

Dem kan nekte deg full kasko ja, siden loven ikke krever dette. Men de må selge deg en ansvar-forsikring uansett. Problemet ditt blir jo selvfølgelig at det er banken som krever full kasko for at du skal få penger av dem, og ikke staten for at dem skal gi deg skilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips til folk som skal tegne ny forsikring.

Grei liste over forsikringselskaper:

http://www.startsiden.no/okonomi_og_naringsliv/bransjer/okonomi_og_tjenester/forsikring/

1. Finn fram penn og papir

2. Ring ALLE forsikikringselskapene og be om pris. Skriv ned tilbudene og få dem til å lagre eventuelle bra tilbud.

3. Gå gjennom lista di, finn beste tilbud.

4. Ring å prøv å "prut". Hvis ikke prisen allerede er helt toppers:)

Finnes selvsagt mange andre måter. Men denne tok jeg første gang jeg skulle tegne forsikring. Og jeg sparte endel penger på dette.

Alle andre utenom Ford-Forsikring skulle ha 13-16 000 for mondeo på meg (delkasko)

Utenom Ford-Forsikring (Enter forsikring). De skulle ha 6000 og det var mye bedre betingelser enn hos gjensidige/if/vesta

Joachim

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider