Gå til innhold

Ettermontere el heiser i 740?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøvde å søke men fant ikke så mye..

Det jeg lurer på er hvordan det er å ettermontere el.vindu ?

Vet at el anlegget ligger i selve anlegget på bilen, men er det noen andre muligheter en å bytte hele el nette? Har tenkt på å bruke el nett fra 240 inn i bilen da.. Da må det kun skøytes ut i døra liksom...

Noen som vet noe om dette? :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om bilen din er en 88a har jeg heiser til deg hvertfall

Bilen min er en 740 Turbo 1988 modell.. (med svart int.)

Er dem spesielle på hver års mod også da eller? Hvordan er kjangsen for at jeg har slikt i mitt ledningsnett? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forskjellig innerdør på 88a og 88b modellene(deles i seint/tidlig 88) men det er jo ikke noe problem å legge opp nytt hempult nett om det kun er vindua du skal ha..?

Jeg var tenkt å få meg noen el speil fra usa tenkte jeg.. Og el vindu fremme.. vet ikke om jeg gidder å ha bak.. tviler sterkt på det..

Den var første gang registrert i norge den 18.08.1988, så da er det vel mest sansynelig at det er 88B ?

Tror egentlig ikke jeg har el nett fra før da.. Noen spes måte man ser det på, eller hvordan finne det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med det samme, men trenger den sorte smale multikontakten som sitter på førersiden. har den delen som kommer fra døra. Si ifra om noen har en de kan klippe av å sende

Har du ikke ferdig til laget i el nette til bilen?

Er det mulig å lage til dette i etterkant?

Hvordan er det du gjør det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke ferdig til laget i el nette til bilen?

Er det mulig å lage til dette i etterkant?

Hvordan er det du gjør det? :)

Ettersom jeg har funnet ut så er lediniger til elhvinduer foran/bak og elspeil integrert i bilens nett ellers. Det er bare en stor kontakt som kommer fra førerdør som skal ha pluss og minus fra kontaktrekker i sikringsboks/releboks og så går det en bunt tversover bilen til passasjerdør via en stor plugg og evt tre ledninger til hver bakdør. Så det er lett å lage selv om man gidder hvis man har nett i dører vel og merke. hvis ikke er det mye mere jobb, men slett ikke umulig

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har funnet ut så er lediniger til elhvinduer foran/bak og elspeil integrert i bilens nett ellers. Det er bare en stor kontakt som kommer fra førerdør som skal ha pluss og minus fra kontaktrekker i sikringsboks/releboks og så går det en bunt tversover bilen til passasjerdør via en stor plugg og evt tre ledninger til hver bakdør. Så det er lett å lage selv om man gidder hvis man har nett i dører vel og merke. hvis ikke er det mye mere jobb, men slett ikke umulig

Men er det noen spesiell måte jeg kan sjekke om jeg har ferdig laget nett til el vindu/speil osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider