Gå til innhold

Subben "kveles" når volumet blir for høyt.

Ranger emnet

Gjest Trailer

Anbefalte innlegg

Har nylig bytta batteri, og jording fra dynamoen og batteri til karosseri. Spenningen på batteriet er også målt og er perfekt. skal sjekke jordinga på forsterkeren, kan hende den ikke er helt up to date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du komme med litt mer info om hvilken sub du har, hvordan forsterker du har, og eventuelt hvordan du har koblet det opp?

slutter suben å spille helt når du skrur opp, for å å komme på igjen når du skrur ned?

kontrollert om protect lampen på forsterkeren lyser i det kutter ut?

kontrollert resistansen på suben?

kontrollert spenningen på forsteren mens du spiller?

vibrerer kassen mye der hvor forsterkeren er montert? i såfall prøv å skru forsterkeren av kassen og se om det samme fortsatt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterker er kenwood kac-859

Sub er kfc-w3003

Subben er i en bassreflekskasse, med forsterkeren klistra opp bakpå.

Er det protect-lampe på alle forsterkere? Har ikke sett en slik en. Skal måle litt i kveld når jeg finner multimeteret, så kan jeg komme med litt tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå greit. men suben skal ikke kvelast selv om man mangler så lite.. det er vel verre om det er 3-4 V spenningsfall. men da tror jeg bilen hadde hatt problemer. jeg har hatt samme problemet før jeg sprengte elementet at jeg hørte det bedre når jeg hadde opp til midten med lyd å mye da ble den svakere. tror rett og slett kassa ikke stemte til elementet og at det fikk for mye effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Forsterker er kenwood kac-859

Sub er kfc-w3003

Subben er i en bassreflekskasse, med forsterkeren klistra opp bakpå.

Er det protect-lampe på alle forsterkere? Har ikke sett en slik en. Skal måle litt i kveld når jeg finner multimeteret, så kan jeg komme med litt tall.

Ettersom strøm-batteri og annet ser ut til å være riktig så kan dette være at spillern hopper når lydtrykket når ett nivå. Det kan også være kutt på linjesignalet. Det tredje det kan være er at forsterkeren er for liten, for denne kenwood forsterkeren er ikke av det kraftigste som er laget akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider