Gå til innhold

Stambo´s 6N2.. :)

Ranger emnet

Stambo

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 195/40-16 i fjor, og det funket gull :) Bortsett fra senkesettet ikke var stivt nok. Det er det nå, for å si det sånn.. Fjerne har sekki sammen, så nå ligger den ann på karossen foran og bak omtrendt. tilnærmet null fjæringsvei. Blir ikke bedre av 3,5bar lufttrykk å dekkene heller.. hehe.. Dét er et helvette å kjøre med! :p Godt det er vinter snart, så kan få litt gummi på hjula igjen :p

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har 17" nå ja, som jeg skrev i det forrige inlegget! 215/40-17 går ikke, tør jeg påstå. Frøkna har 205/40-17, og den er senket ca 40 eller noe deromkring, og det subber heletiden med sving, og i dumper med så mye som en bag bak.. 215 er breiere, og blir HEELT feil, så vil bli mye mye værre..... Tviler sterkt på at ET klarer å redde det på noe som helst vis, desverre..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det forrige innlegget ditt var til meg jeg, har økt innlegge per side, så så ikke de to forrige.. :P my bad. :P Vet desverre ikke hvor brede de er, tenkte jeg skulle ringe forhandleren å høre i morgen! :) Er felger fra Race om jeg ikke husker feil, RS BR.. :) Hvor fikk du skaffet dekk i den profilen da? Big Wheels hadde ingenting i alle fall... Kostet de mye forresten? :)

Hehe, da kan ikke jeg ha så bredt som hun.. :P min er nok garantert senket mer enn 40mm, og jeg har jo anlegg som veier en del baki også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dekkene mine hos dekkonline. Hvilken dim fant du? den jeg har er nærmere org rulleomkrets enn 195/40-16, så noe nærmere enn det tror jeg du ikke kommer :O spent på hva dim du fant, og hva er skjorta? :p

Men vær forberedt på at det er et HELVETTE å bruke.. det er jo stivt, men det er ikke problemet her.. det er på 7" felg så strekt at felgen står 2-3-4mm på utsiden av dekksiden, og har vel 3,5cm ned til bakken.. Dvs, at det skal ikke rare greiene til før felgkantet er skadet.. har fått små merker i alle mine felger, selv om jeg har kjørt sykt pent, og ikke på grusvei. er nok med en stein for å kankjøre felgen.. Jeg ønsker meg 16" igjen! så får se i løpet av vinteren hva som skjer om jeg selger de jeg har eller ikke.. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge ut noen bedre bilder jeg da, siden jeg ikke har bedre å bruke tiden på!

DSC00937.jpg

DSC_0449.jpg

DSC_0450.jpg

DSC_0427.jpg

DSC_0431.jpg

DSC_0436.jpg

DSC_0437.jpg

DSC_0451.jpg

DSC_0464.jpg

Bygde om til GTI xenonlamper på Polo nr 2 forrige uke! Jeg vet ikke om flere det er gjort på i norge.. Noen som vet om? Etter endel tilpassing var de på plass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215.35.17 tror jeg det var, da var det tilnærmet likt originalt, om det ikke ble trykt noe feil. Eneste problemet er jo at de felgene jeg for øyeblikket har er 4,5% mindre enn originalt da. :P Så vet jo ikke om det går... :P De kostet over 2000,- inn, og da kommer jo momsen og slik i tillegg... :P Så vet ikke helt om det er vits selv heller... Muligens jeg heller kjøper meg noen brukte 15-16" UTEN kast... Det er kast som er grunnen til at jeg er dritlei de felgene jeg har så. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/35-17 er jo altfor stort! Hva er du har brukt som utgangspunkt når du har regnet mot orginal dim? Orginaldim er 185/55-14 om en har 14". At de du har nå er 4,5% mindre høres helt hårreisende ut! Har du ikke 195/45-15? 215 vil også gi deg problemer med bredden, så subbespøkelse vil aldri være langt unna her heller!

185/55-14 Org

195/45-15 +0,5%

195/40-16 +0,6%

185/35-17 +0,4%

215/35-17 +4,1%

214/40-17 +8,0%

Altså, 185/35-17 er det nærmeste som er mulig å komme org rulleomkrets ifølge mine raske beregninger.. :) Jeg hadde IKKE kjøpt 215/35 hvartfall, og hvartfall ikke til DEN PRISEN! :O De blir for store og for breie, og vil bare skape trøbbel og ødelegge for alt som heter senking.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 185.55.45 på min :) Er 175... Men jeg tok utgangspunkt i 175.65.14 da, så om det er 55 det er originalt husket jeg feil. Da er det ikke så rart at det er blitt feil. :) Har 195.45.15 nå ja, men de er spacet, så tilsvarer 205.45.15 da.. :P Men hvor mye måtte du gi per dekk? Men regnet på de dekkene jeg har nå når jeg kjøpte de, og tror det var 4,5% mindre de sa ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for de du har nå er ræggen større enn org, ikke 4,5% mindre :p Dekka blir ikke breiere av å space vettu ;) (skjønte hva du mente fordet da :p) Har 13mm spacere bak, uten trøbbel (med en cm bumpstop på dempern), og supersporten er nå bokstavelig talt skrudd i bunn! subber ikke noe! :D

Husker ikke helt hva jeg gå.. rundt 600 per dekk mener jeg.. også kommer pålegging etc i tillegg.. men de er ikke lett å få tak i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 20mm bak, det subbet ut av helvete. :P Har 10mm nå, det går stort sett greit, med mindre jeg har feite passasjerer. :P så billig? :O nei, skjønte det. :P Har hørt på Big Wheels og Dekkmann nå, ingen av de kunne skaffe stort... :P minste de hadde på Big Wheels var 205.40.17, og det føler jeg ikke hjelper stort. :P

Du hadde forøvrig lett, forrige eier som pratet tull bare. :) Så vinterdekkene mine var den dimmen jeg husket, men originalt i vognkortet var det den du sa for øvrig. ;)

Men får se hva jeg bestemmer meg for.. :) Alternativet til å kjøpe tilbake gamlefelgene blir å finne noe fint som kan pusses og lakkes i vinter. Blir jo noen måneder til jeg trenger sommerdekk nå så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ingen forhandler i norge som har disse dekkene.. vet ikke om flere som har dekkene enn meg heller :p er sikkert noen til i norge :)

Der kan du se ;) hvor breie er de felgene du har nå? 8"? er på jakt etter 15" felger se, til vinterhjul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider