Gå til innhold

Hjelp! Montering av greenfilter "kit"

Ranger emnet


VentoCL

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til montering av "greenfilter kit for golf III 1.8 L"

 

Kjøpt fra extrecar,Bruksanvisning PÅ Jæv. fransk

 

Jo da, alle i norge kan fransk

 

Limer inn bilder straks.

 

Men dette er vel ike noe KIT, her er det en liten greenfilter, thats it, ike noe adapter, Har jeg en luftmengde måler,eller masse?

bilen er vento 1994 1.8L

 

Så, hvordan skal dette monteres? Hvor er måleren? Hvordan skla den monteres med filteret?

 

DSC00616.jpg

DSC00617.jpg

DSC00618.jpg

DSC00620.jpg

DSC00619.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja litt. Men F* ta extrecar, De sa at det var En KIT, faen det er jo bare en Filter som man får, Ikke noe adapter slik som for k&N. Hater denne situasjonen. Må jeg tilpasse dette selv? Men se på bildene, Hva er det jeg har? massemåler? eller mengdemåler, eller temp. måler? hvordan skal dette monteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ungått å feste filteret rett på innsuget, men heller brukt enten originalslangen eller et stålrør a là Simons varmeisolert med f.eks. aluteip eller en aluslange, og festet Green filteret på det.

 

For å få best mulig resultat ville jeg prøvd å lage et varmeskjold i tillegg, og lagt en slange (f.eks. Samco) fra grill eller frontfanger til 10-15 cm fra luftfilteret så det får masse kaldluft.

 

greenforslaguw3.jpg

 

Hvis det passer kan du evt. beholde den nederste halvdelen av luftfilterboksen på plass og bruke den som utgangspunkt til å lage varmeskjold - Green filteret kan monteres "innenfor" boksen.

 

Alt dette blir litt mer arbeid, men hvis du gjør det riktig vil du få bedre effekt og lyd enn hvis du bare fester filteret rett på innsug. Lykke til! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper bra hvis du tar et bilde eller to til av motorrommet ditt og luftboksen og poster det her så vi kan se hvordan det ser ut og hva som evt. bør gjøres. m'm

 

Edit: For å være helt ærlig, så vet jeg ikke hva den måleren er. Kan være lufttemperaturmåler, mengdemåler eller noe annet. Vectra'n min har heller lite elektronikk, og ihvertfall ikke noe så fancy som en luftmengde/temperaturmåler... :D

 

Hvis du har Haynes manualen for din bil så kan det hende det står noe der. Hvis du ikke har den, vurder å kjøp den! Kjempegreit å ha... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xtremecar.no" ALDri noe her fra. Og SKAL ikke KIT ha liksom alle nødvendige deler? betalta da nesten 700 kr for dette. ALT det jeg får ser dere øverst, en liten GrEEEEeen filter. HVOR er KITet?! er det alt liksom?!

 

Altså, hva hadde du forventet deg egentlig? Det er bare snakk om et luftfilter. Det fester man med en slangeklemme på et innsugsrøret. Både slangeklemmen og luftfilteret har du, resten av delene sitter i motorommet ditt.

 

Ang luftmengde/massemåler, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du spør om det, filteret ditt skal plasseres der det lange plastrøret ditt er festet orginalt, evt i stedet for luftfilterboksen om du velger å gjøre det slik som Mordach foreslo. Om bruksanvisningen står på fransk eller japansk betyr vel lite i denne sammenheng, her sier jo bildene alt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ike hva den måleren GJØR/eller om den er måler.Hvis du sier at bilder viser alt, så si meg om jeg må gjøre noe med den måleren. eller bare fjerne den.

 

Jeg selv tror at den skal måle temp på lufta slik at den vet om den skal slippe inn lufta fra forvarmeren.

 

jeg vil ikke ha motor problemer på grunn av et bagatel som et filter. monteres den feil,kan jeg få store problemer. Så derfor spør jeg Dere, før jeg engang slår på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår