volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Får så god samvittighet av å la den gå litt rolig i begynnelsen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg hadde en diskusjon med en dust innpå her om nettopp dette. Han kritiserte måten vi prøvestartet motoren til Henrik på,den ble startet i motorstativet for å konstantere at alt var tett og at oljetrykket var i orden. Dette er vanlig praksis å gjøre før motorn skal på dynoen og prestere max. Husker ikke hva han apen kalte seg,men han linka til den linken på side 1,og det han tydeligvis ikke har fått med seg er at stempelringene slites og tilpasses sylinderveggen raskere hvis motoren får gå UTEN belastning..for hva skjer hvis belastningen øker?? Jo,sylindertrykket øker,og følgen av det blir at stempelringene blir presset tilbake inn i ringsporene i stempelet og "mister" kontakten med sylinderen. Enkelt som helst! Og ganske logisk... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Euro:Husker den diskusjonen deres...haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Han trudde det var hjernekirurgi han dreiv med virka det som :P Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Euro:Husker den diskusjonen deres...haha Hva var det han nerden kalte seg?? Husker at han var 20 år ellerno... Så da vil det si det samme som at jeg overhalte min første motor da han forsatt dreit i bleiene sine... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Han var jo helt rå!......tihi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 er vel greit å starte opp og sjekke trykk osv, for så å kjøre inn motoren på det oppsettet den skal kjøres på? så den blir vant med det fra starten av? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hva med turbotrykket? hvordan burde det være i begynnelsen? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 så den blir vant med det fra starten av? husk det er en motor, og ikke et kvinnfolk;) de må kjøres hardt fra starten av så de vet hva de har i vente.. turbotryket, det kommer jo ann på, men om du skal mappe, begynner du jo ofte nokså lavt, helt til du finner en balanse mellom luft/bensin/tenning motoren din liker, så øker du helt til det sier stopp! hehe men om du ikke mapper, så kan det sikkert være best å ta det litt rolig med trykket den første tida, fr så gasse på litt siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Når jeg overhalte min motor, fikk jeg beskjed om at den måtte startes opp, gå seg varm, å så kjøre på ei strekning fra 0-80km/t og slippe gassen til jeg hadde 50km/t for så å øke til 80km/t igjen... Dette skulle gjøres 5-6-7 ganger ellernoe... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Når jeg overhalte min motor, fikk jeg beskjed om at den måtte startes opp, gå seg varm, å så kjøre på ei strekning fra 0-80km/t og slippe gassen til jeg hadde 50km/t for så å øke til 80km/t igjen... Dette skulle gjøres 5-6-7 ganger ellernoe... høres jo litt "logisk" ut.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alli_ Skrevet August 18, 2010 Rapporter Share Skrevet August 18, 2010 Etter nybygd "custom" bygg bør bilen kjøres inn på dyno for å få det rikitig dette gjelder også stock motorer med ettermontert turbo høykomp turbo osv. Har du bare skiftet stempelringerog hont sylindere bør du start opp på forhøyet tomgang 1200rpm cirka og se over om det er noen oljelekkasjer vannlekasjer osv. Så skal du ta bilen ned på veien og kjøre som normalt (hardt om du vil) Det er veldig viktig under innkjøring å kjøre på mineral olje helst single stage også om du får tak i. Etter du har kjørt 20km må du skifte olje og filter. Det skal denne gangen også skiftes til mineral og så kjøres med dette til 2000km så kan du ha hvilken olje du vil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.